Doktor ramal Brendan Gan cuma ada 6 bulan untuk hidup

Kapten Selangor FC, Brendan Gan mengak.ui dunianya seakan gelap saat dis4hkan megid4p k4nser testis tetapi beliau bersikap p0sitif dan mencari jalan penyel-esaian untuk membina kembali semangatnya yang hil4ng.

Perancang tengah Harimau Malaya itu menyatakan akan mendapatkan kembali tahap kecergasan seperti sebelum ini sekaligus membuktikan prestasi yang baik ketika bermain bersama pasukan Selangor nanti.

Brendan turut menjelaskan setiap yang terjadi ada buruk baiknya, tetapi ia tidak langsung mem-atahkan semangat untuk beraksi kerana beliau yakin boleh lakukannya dengan terbaik musim ini.

“Keadaan saya bertambah baik dan ketika ini perlu menjalani beberapa penil-aian, saya sangat gembira kerana kembali menjalani latihan,” ujar Brendan penuh semangat.

“Sepanjang pr0ses pemu-lihan, saya mengalami penur.unan berat badan dan saya telah berkerja keras untuk menangani masa-lah ini serta untuk kembali menemui tahap kecer-gasan terbaik.”

“Saya berharap apa yang telah diusahakan mampu memberikan manfaat kepada saya ketika ber4ksi bersama Selangor nanti.”

Sementara itu, Brendan optimis bahawa tiada apa yang mampu menjej4skan mentalitinya dan dia akan terus bergerak ke hadapan mengambil segala peluang yang ada . 

“Ketika saya mengetahui saya mengalami masa-lah kesih4tan ini, doktor telah memberitahu bahawa saya hanya memiliki enam bulan untuk hidup, ia telah begitu menjej4skan saya kerana saya telah mengha-rungi naik turun sepanjang karier saya.

Saya telah melatih minda dan serta mentaliti kuat untuk mengharungi sebarang cabaran dalam hidup,” seperti yang dilap0rkan Stadium Arena.

“Saya berjaya menjadikan perkara negatif kepada positif dan bagi saya, tiada sesiapa yang mampu menjejaskan minda saya dan sentiasa percaya dengan apa yang mampu saya lakukan,” jelasnya.

Brendan Gan adalah pemain paling menyerlah di atas padang hasil gerak kerjanya ketika Malaysia cemerlang menewaskan Thailand 2-1 pada November 2019.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: makanb0la