“Gambar lengan efek khas hanya kiasan, saya memang perlukan pertolongan”- Ustaz Kazim Elias

Ketika ini rata-rata warganet sedang berbalah sesama sendiri mengenai keadaan sebenar pendakwah terkemuka, Dato’ Ustaz Kazim Elias yang dikatakan sahaja mereka-reka gimik bagi mempromosikan filem terbaru lakonan beliau.

Lebih mengeruhkan keadaan apabila terdapat pendapat dari seorang jurusolek yang mengatakan gambar yang dik0ngsi oleh agamawan itu adalah kesan dari teknik solekan.

Tidak mengambil masa yang lama, akhirnya Dato’ Ustaz Kazim Elias sendiri telah menjelaskan secara terperinci berkenaan foto yang mencetuskan k0ntroversi itu melalui akaun rasmi Faceb0ok beliau.

Terima kasih atas ribuan yg komen. Selama ni sy simpan keadaan diri sy tetapi selepas berusaha mendapat rawa-tan moden dan tradisional selama 8 bulan ni sy rs sy x boleh lg sembunyi dr orang ramai. Ini keadaan muka sy skrg dan selama ini sy sembun-yikan melalui tampalan apabila muncul dikhalayak.

Bukan hanya di muka malah seluruh badan.Ianya boleh terjadi lvka dgn sendiri sehingga mengeluarkan d4rah tanpa semena2. Sy x boleh siarkan keadaan yg lain kerana sy malu, sy rasa rendah diri sangat2.

Sbb itu sy siarkan lengan petang tadi sbg kiasan pd badan sy. Sy rs sy perlukan pertolongan utk sesiapa baik doktor atau drp peru-batan alternatif utk mer4wat sy. Sakit, gatal, gelisah, pedih dan pelbagai perasaan sy selama ini tak boleh lg sy sorok.Sy tidak boleh tido seharian sejak berbulan yg lepas.

Sy bimbang dgn keadaan sy ini akan menghilangkan sy dr dunia dakwah sy. Walaupun s4kit tetapi tetap sy terima semua jemputan ceramah dan pgrm.

Kadang2 sy masuk dan keluar dr tempat ceramah dgn tergesa2 kerana tak dapat menahan kepe-dihan dan kes4kitan yg ditanggung.Walau kadang2 dilabel s0mbong kerana x beramah mesra dgn pendengar spt dulu2 ttp tetap sy tabahkan hati sbb sy tau org ramai tidak tahu keadaan sebenar sy.

Terima kasih pd yg menawarkan bantuan dan nasihat kesih-atan kpd sy.Sy dah berusaha berubat di banyak tempat tp belum diberi keizinan oleh Allah.


Mgkin ada di kalangan tuan/puan yg boleh membantu sy maka dgn itu sy siarkan gambar lengan effect khas itu sbg kiasan.


Sy jgk memohon maaf jika selama ini perkataan dan tgkah laku sy mengguris hati anda.

DUKE.

Semoga dengan penjelasan ini dapat mengembalikan semula kepercayaan orang ramai terhadap kewibawaan Ustaz Kazim Elias. 

Janganlah kita cepat  menvduh seseorang tanpa usul periksa apatah lagi jika ianya dari seorang agamawan yang dihormati seperti Ustaz Kazim .

Semoga ada pihak yang sudi tampil membantu Ustaz Kazim dan beliau diberikan kesembuhan segera oleh Allah SWT. 

 

 

 

 

Sumber: Faceb0ok Dato’ Ustaz Kazim Elias