2 tahun menderita, Seniwati Sarimah Ahmad kini bebas k4nser usus

Bintang filem lagenda,  Datuk Sarimah Ahmad berkongsi rasa syukur apabila k4nser kolon atau k4nser usus tahap tiga yang dihidapinya kini telahpun pulih.

Katanya memetik laporan mSt4r, dia mengetahui mengenai peyakitnya itu selepas mendapatkan raw4tan di sebuah hospital ketika insiden dia ditemui pengsan di dalam bilik air dua tahun lalu.

“Sebenarnya saya sudah rasa s4kit lama, macam-macam s4kit tapi saya tak tahu dan 2022, saya disahkan menghidap k4nser kolon.

“Saya dapat tahu s4kit ni bila saya pengsan sebab saya rasa kepala saya s4kit sangat, sehinggalah bila buat pemeriksaan doktor s4hkan saya hidap k4nser ni tahap tiga,” katanya.

Bagaimanapun, pelakon yang popular menerusi filem Tiga Abdul ini bersyukur apabila dia kini sudah bebas daripada k4nser tersebut selepas menjalani pembedahan.

Berkongsi lanjut, Sarimah juga mengaku sudah menghabiskan wang simpanannya sebanyak RM60, 000 bagi membiayai kos r4watannya walaupun sebelum ini ada sahaja pihak yang  ingin menawarkan bantuan.

“Ada sahaja orang nak sponsor,  tapi saya enggan kerana perlu tukar hospital. Malah, ada yang minta untuk saya iklankan dalam surat khabar.

“Selagi ada daya saya, saya memang tidak mahu menagih simpati, jelasnya.

Walaupun masih mengalami s4kit dibahagian bawah perut, namun doktor sudah menges4hkan dia kini sudah pulih dan kini hanya mengambil makanan berkhasiat untuk menjaga kesih4tannya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: Xtr4