Sedih Sebab Muka Bulat? Baca Ni Dulu..

Untuk orang perempuan yang bermuka bulat, selalu merasakan ada kekurangan apabila melihat muka mereka di cermin.

Mereka merasakan seperti melihat melihat bentuk muka mereka yang bulat itu tidak cantik dan seolah-olah kelihatan gem0k.

Kebanyakkan orang perempuan lebih menyukai bentuk muka yang bujur.

Tidak ramai orang perempuan yang tahu yang bentuk muka bulat itu mempunyai banyak kelebihannya yang tidak mereka sangka.

Mari kita lihat apa kelebihannya bagi orang perempuan yang bermuka bulat.

1. Tidak terlihat tua

Orang perempuan yang bermuka bulat itu biasanya mempunyai pipi yang lebih berisi, dan pipi yang berisi ini kadang-kadang mempunyai bentuk yang dipanggil apple cheek. Mereka akan selalu kelihatan muda dan tidak kelihatan tua.

Berbanding dengan bentuk muka lain, muka bulat itu lebih awet muda, walaupun usia yang semakin bertambah, mereka akan tetap kelihatan muda.

 

2. Wajah comel

Kebanyakan perempuan yang bermuka bulat akan kelihatan comel dan membuatkan seseorang tertarik apabila melihat muka mereka. Ini kerana bentuk muka bulat ini biasanya dimiliki oleh bayi dan kanak-kanak.

 

3. Peramah dan kelihatan lembut

Perempuan bermuka bulat itu biasanya mudah didekati dan mempunyai sifat peramah. Dan kebanyakan perempuan yang bermuka bulat ini, mempunyai sifat lembut yang membuatkan orang lain senang mendekati.

4. Terlihat semulajadi

Bentuk muka bulat juga lebih terlihat mempunyai kecantikan yang semulajadi. Ramai perempuan yang inginkan bentuk muka yang bujur dan selalunya mereka menggunakan kesan solekan untuk memperlihatkan bentuk mereka menjadi bujur. tetapi bagi mereka yang bermuka bulat, ianya akan lebih kelihatan semulajadi cantiknya.

 

5. Dapat menarik orang

Dalam hubungan interaksi dengan orang lain, keakraban itu adalah salah satu daya tarikan yang terbaik. Keakraban akan membuatkan sesuatu hubungan antara manusia lebih mudah dijalin. Orang yang bermuka bulat kebiasaannya lebih manja dan mudah akrab dengan orang.

 

Apapun, kita seharusnya bersyukur dengan apa yang kita ada. Kerana kita kadang-kadang tidak pasti apa kelebihan yang kita miliki apabila hanya melihat orang lain.

 

 

Terima kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:ciungwanara