Lelaki yang mengahwini wanita biasa dan membentuknya menjadi wanita solehah ,itulah dia LELAKI TERHEBAT – Pelakon Mustapha Kamal

Penting bagi seorang suami mahupun isteri saling mempam3rkan akhlak yang indah pada pasangan masing-masing. Ini kerana baik suami atau isteri merupakan cerminan diri untuk pasangan masing-masing.

Sebelum setiap pasangan mahu mencorakkan pasangan, adalah amat penting untuk mencorakkan diri mereka terlebih dahulu.

Tapi yang menjadi masal4h ialah bila ramai yang tidak yang suka dirinya diubah ataupun dibetulkan sekalipun mereka perlu memperbetulkan.

Perkongsian pelakon popular Mustapha Kamal menerusi laman facebooknya ini boleh menjadi ped0man buat kita semua dalam melayari alam rumah tangga.

“Lelaki Hebat Bukan Yang Mengahwini Perempuan Solehah ,Tapi Pilih Wanita Biasa & Bimbing Jadi Perempuan Solehah

Isteri adalah c3rminan suami .

Cantik suamimu , cantiklah kamu . Elok suamimu , eloklah kamu . Beriman suamimu maka berimanlah kamu . Ahli syurga suamimu maka kamu jua ahli syurga . Begitu jua sebaliknya .

Wahai sang suami , jika kamu merasa isterimu sangat l3ceh , menyuusahkan , k3ras kepala atau sebagainya . Maka , itulah diri kamu sendiri sebenarnya . Kamu yang telah mengajar , membentuk dan menyebabkan dia menjadi seperti itu .

“Lelaki yang hebat bukan yang dapat mengahwini perempuan solehah , tapi lelaki yang mengahwini wanita biasa dan berjaya bimbingnya menjadi perempuan solehah ” . In sha Allah .

Siapa tak sayang isteri – Mustapha Kamal

Mustapha Kamal hanya tersenyum apabila ditanya kehidupannya hari ini bukan sahaja dikeliling kemewahan malah juga anak-anak.

Mustapha Kamal mempunyai 10 orang hasil daripada tiga perkahwinannya. Bagaimanapun anak- anak daripada perkahwinan pertama dan kedua dipelihara oleh b3kas isteri-isterinya.

Walaupun enam anak-anak saya dipelihara oleh ibu mereka tetapi saya tetap tidak luupa tanggungjawab terhadap mereka.

Sebab itu apabila sudah dewasa mereka boleh bermalam di rumah kami dan mereka boleh menerima adik-adik mereka.

Saya bersyukur kerana ditemukan jodoh dengan Susan. Dia bukan sahaja boleh menerima saya sebagai suami, malah enam anak saya daripada dua perkahwinan yang terdahulu semua dianggap seperti anak sendiri.

Sifat keibuannya yang begitu menebal dan sikapnya yang sama rata dengan semua anak-anak saya membuatkan saya semakin sayang dan bertuah mendapat seorang isteri seperti Susan.

Siapa tak sayang isteri? Susan bukan sahaja isteri kepada saya malah ibu kepada 10 orang anak saya,” kata Mustapha Kamal.

“Lelaki Hebat Bukan Yang Mengahwini Perempuan Solehah ,Tapi Pilih Wanita Biasa & Bimbing Jadi Perempuan Solehah

Selama 19 tahun usia perkahwinan mereka pasangan ini dan dikurniakan dengan empat orang anak, Sabella Qawiema,18, Aulia Qayyiem,16, Salsabil Qurani,14, dan Naqli Qaddiem,11.

Empat anak daripada perkahwinan pertamanya ialah Darul Amir Hazin,36, Darul Ali Hafiz,34, Darul Azam Harris,32, Dayang Aimi Shahira,29 tahun.

Dua orang anak lagi hasil perkahwinan keduanya dengan pelakon Kak Yong iaitu Ayuna,25, dan Ayuni,22 tahun. 

Tampil manis bertudung, Susan Menon mengakui masih dalam proses membiasakan diri.

“Sejak belajar mengaji dua tahun lalu, saya mula memakai selendang. Ramai tidak tahu peruubahan saya, malah ada yang tidak perasan.

“Biar peruubahan ini antara saya dengan Allah sahaja, tidak perlu dih3bohkan. Insya-Allah, satu hari nanti saya akan berhijab penuh,” katanya.

Tambah Susan, suaminya sangat gembira dengan perubahan itu meski hanya berselendang.

Semoga pasangan ini menjadi contoh kepada pasangan yang lain. Amin. 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:kotakmedia