Minat yang menjana p3ndapatan,Yana Samsudin habis ribuan ringgit untuk jadi online Gam3rs

Pelakon dan pengacara Yana Samsudin kini aktif sebagai p3nstrim permainan viideo di laman Facebook sejak Ogos lalu dengan menghabiskan masa antara tiga hingga enam jam sehari.

Yana berkata, suaminya, Fadzil Zahari juga tidak menghaalang minatnya yang sudah ada sejak di bangku sekolah lagi.

“Alhamdulillah, suami juga faham dengan minat saya. Dia tidak pernah menghalang saya untuk melakukan penstriiman permainan vid3o. Cuma, dia pelik bagaimana saya boleh bertahan selama berjam lamanya,” ujar Yana.

Tambah Yana lagi, aktiviti itu turut menjana p3ndapatan buatnya dan bukan bermain permainan vid3o semata-mata.

“Secara tidak langsung, ada pendaapatan yang dibayar oleh pihak Faceboook Gam3s kepada penstriim. Saya tidak boleh deedahkan berapa bayaran yang diterima, tapi pendaapatan bergantung kepada individu,” katanya.

Bukan itu saja, Yana juga sangguup melaaburkan modal hampir RM7,000 untuk membeli komputer dan beberapa keperluan lain.

“Saya mengeluarkan wang hampir RM7,000 untuk perkakas komputer dan meja. Tapi, saya dapat r3zeki lebih apabila ada pihak yang sudi menaaja meja, kerusi dan beberapa peralatan yang harganya saya anggarkan mencecah RM20,000,” katanya.

Sungguhpun begitu ,Yana masih lagi aktif dalam bidang seni. Dia baru selesai menjalani penggambaran filem pertama terbitan syarikatnya, Kak Yong yang bakal ditayangkan pada tahun ini.

 

 

Sumber:HM