Lakaran adik Airiel Haziq (12 tahun) bak pelukis pelan profesional!

Usianya baru mencecah 12 tahun, tapi adik ini sudah pandai melukis pelan rumah seperti seorang pelukis pelan profesional. Bakat Airiel Haziq ini disedari oleh ibubapanya sejak dua tahun lalu. 

Kisah adik Airiel Haziq ini mula tuular selepas dik0ngsi oleh  bapanya di Facebook dalam satu group dek0rasi.

 

Melalui perk0ngsian itu, bapanya sendiri terjumpa banyak lakaran rekaan rumah atau bangunan moden di atas meja anak sulung itu.

Pada waktu itu umur Airiel Haziq sekitar 10 atau 11 tahun. Menyedari minat dan bakat anaknya itu, ibu Airiel telah membelikannya drawing board, T Square set dan lain-lain lagi.

Bapanya mula membelikan buku-buku rujukan lukisan perspektif atau kejuruteraan tingkatan 4 dan 5 dari DBP. Selepas dari itu, Airiel Haziq mula melukis menggunakan aplikasi sketch up.

Tambah bapanya lagi, baru-baru ini mereka mahu buat pengubahsuaian di bahagian dapur basah dan bilik air. Jadi mereka serahkan tugas untuk rekaan pr0jek penguubahsuaian tersebut pada Airiel Haziq.

Berikut antara hasil lakaran dari kanak-kanak berusia 12 tahun ini:

Perkongsian mengenai bakat adik Airiel telah meraih hampir 1,000 shares dan rata-rata n3tizen memuji keb0lehan serta bakat adik ini. Berikut antara k0men yang ditinggalkan:

“Boleh wat duit sendiri dik..Freelance buat plan…”

“Hebat! Semoga terus maju dik…”

“Ini la yang kita mahu..diluar imagination seorang kanak2…”

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:mstar.dnqj