Selepas setahun dihemp4p peti ais, Fawwaz masih belum boleh bercakap

“SAYA rindu mendengar dia memanggil abah, tetapi keadaan kesihtannya tidak mengizinkan.

“Kini Fawwaz tidak mampv bercakap dan hanya mer3ngek jika mahukan sesuatu,” kata Mohd Bukhari Zainal Annuar, 34.

Mohd Bukhari memberi reaksi itu ketika ditanya keadaan terkini anaknya, Muhammad Fawwaz Adli, 6, yang p4rah di kepala selepas dih3mpap peti ais pada 12 Julai tahun lalu.

Kejadian itu berlaku di rumah mereka di Taman Desa Cempaka, Nilai, Negeri Sembilan dan kini Fawwaz menerima raw4tan di wad H0spital Wanita dan Kanak-Kanak di H0spital Kuala Lumpur (HKL).

Menurut Mohd Bukhari, Fawwaz dimasvkkan ke HKL sejak 17 Disember lalu dan masih menunggu tarikh menjalani pemb3dahan susulan VP Shvnt untuk memasvkkan saluran tiub dari kepala ke perut.

“Fawwaz pernah dir4wat di H0spital Tuanku Ja’afar, Seremban lima bulan.

“Dia sering keluar masuk h0spital sepanjang temp0h itu dan paling lama berada di w4d dua bulan sebelum dimasukkan ke HKL.

“Setakat ini, Fawwaz menjalani sembilan pemb3dahan di kepala dan menurut d0ktor ada lagi pemb3dahan cuma belum ada tarikh kerana perlu menunggu keadaannya st4bil,” katanya di HKL, semalam.

Mohd Bukhari berkata, selain tidak dapat bertutur dan berjalan, kedua-dua kaki anaknya juga bengk0k selepas d3mam s4wan seminggu selepas kejadian.

Katanya, doktor menjngkakan keadaan anaknya kekal, tetapi dia masih menaruh harapan melihat Fawwaz kembali n0rmal.

“Saya memb3lanjakan ribuan ringgit untuk Fawwaz termasuk ikhti4r raw4tan tradis0nal.

“Usaha itu dilakukan bagi melihatnya sihat, tetapi buat masa ini saya bergantvng sepenuhnya dengan raw4tan hospital.

“Kos pembedahan susulan (VP Shvnt) perlu ditanggung sendiri dan itu belum termasuk bil raw4tan harian,” katanya.

Mohd Bukhari berkata, buat masa ini, dia tidak dapat bekerja kerana perlu memberi perhaatian kepada Muhammad Fawwaz di wad.

“Saya berniga air balang di taman perumahan sekitar Nilai, Negeri Sembilan, tetapi tidak lagi bek3rja sejak Julai tahun lalu.

“Sepanjang temp0h itu, saya yang menjaga Fawwaz manakala isteri, Siti Khadijah Daud menetap di rumah mentua di Taman Gedung Lalang, Ampangan, Seremban, Negeri Sembilan bersama dua anak.

“Setiap hujung minggu isteri datang mel4wat dan selebihnya kami berhbung menerusi panggilan telefon atau kiriman Wh4tsApp,” katanya.

 

Semoga adik Fawwaz diberi kes3mbuhan segera. 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:kulihatlangitbiru