Antara kebiasaan Ashraf Sinclair yang ramai tak sangka

Khabar duka masih menyelimuti dunia hiburan apabila kehil4ngan artis berbakat besar,Ashraf Sinclair yang menghembvskan nafas terakhirnya pukul 4 pagi semalam akibat ser4ngan jantung.

Perginya secara mengejut di dalam usia yang masih muda,ramai menceritakan betapa baiknya sikap Ashraf Sinclair ketika hayatnya.

1. Seorang yang rajin solat di masjid

Menurut salah seorang jiran tetangga, Allahy4rham rajin menunaikan solat di masjid sekiranya berkelapangan. Bukan itu saja,dia juga sangat ramah apabila bertemu dengan jemaah lain di masjid.

2. Suka tersenyum

Bagi rakan artis Acha Septriasa, Ashraf seorang yang tidak banyak bicara, tetapi suka tersenyum.

Selama tinggal di KL gw denger dr temen2 bokap di kantor yg salah satu nya neighbour kalian, yang paling gw inget adalah Bunga dan Ashraf gak banyak ngomong tapi selalu senyum,” tulis Acha Septriasa di Instagram @septriasaacha, Selasa (18/02/2020).

3. Seorang dermawan 

Tidak ramai yang tahu bahawa Allahy4rham Ashraf adalah seorang dermawan sehinggalah pengasuh Yayasan Yatim Piatu Daarul Rahman, H Ahmad Habib menceritakan bahawa Ashraf adalah salah seorang penderma tetap di yayasan yatim piatu di tempatnya.

“Beliau ini adalah salah satu penderma di Yayasan Yatim Piatu Daarul Rahman yang kami asuh. Hampir setiap minggu dia akan kumpul bersama dengan anak-anak yatim. Kebetulan rumahnya tidak jauh dari sini,” ungkap Pak Habib.

4. Sseorang yang selalu menginspirasi

Seorang lagi teman Allahy4rham,iaitu Daniel Mananta menyifatkan Ashraf  adalah seorang yang sangat passionate dalam bekerja, samada sebagai aktor ataupun seorang usahawan.

Daniel menyebut, Ashraf sentiasa memberikan inspirasi kepada rakan-rakan nya.

Gue sedih banget mendengar kabar pagi ini bahwa Ashraf sudah pergi. Dia orang yang sangat baik, sangat passionate sebagai aktor dan entrepreneur, seorang suami yang menginspirasi dan amazing dad!” tulis Daniel pada akaun Instagram @vjdaniel, Selasa (18/2/2020).

 

Padanlah ramai yang berdvka atas pemergian beliau. Semoga Ashraf ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. Amin. 

 

 

Sumber: Liputan6.com