Tak sedar kandungan berhenti membesar, Wawa kegvguran

Tiada rezeki. Pelakon Putri Najuwa atau mesra dipanggil Wawa mengesahkan mengalami kegvguran ketika kandungannya berusia enam hingga lapan minggu.

Menerusi instagramnya, Wawa berkata kejadian itu berlaku tanpa disedarinya.

“Apa yang sepatutnya menjadi ‘temu janji’ yang mengujakan ialah melihat degupan jantung kecil yang berkelip-kelip itu pada usia lapan minggu, namun saya melihat bayi saya kelihatan sama seperti ketika usianya awal enam minggu.

“Doktor mengatakan janin berhenti membesar dan saya telah mengalami kegvguran yang tidak disedari.

“Pada waktu itu, saya berasa seperti sesuatu telah dik0yak keluar daripada hati saya,bahkan tidak dapat meluahkan dengan kata-kata mengenai perasaan yang sebenar tetapi ia merupakan qadar Allah SWT.

“Tolong doakan kami. Selamat tinggal anak. Sehingga berjumpa lagi,” tulisnya.

Wawa juga meluahkan rasa syukurnya apabila dikelilingi oleh orang yang sentiasa menyokong dan mendoakannya.

“Saya berada dalam keadaan yang baik di rumah sedang berehat . Saya sangat bertuah kerana mempunyai keluarga, rakan-rakan yang mengisi hati saya dengan kekuatan, kegembiraan, dan kasih sayang.

“Terima kasih kerana selalu ada dengan saya. Semoga Allah memberi kebaikan yang banyak kepada kalian,” luahnya yang kembali bersemangat dengan sokongan insan-insan tersayang.

Wawa atau nama sebenarnya Tengku Putri Najuwa Tengku Yusof, 35, berkahwin dengan Muhammad Zaid Samsuri,37, pada September 2017.

Sebelum ini Wawa popular menerusi drama Waris Kasih, Playboy Itu Suami Aku, Dari KL Ke Queenstown, Ahmad Albob dan banyak lagi.

Semoga Wawa dan suami tabah menghadapi ujian ini.

 

 

 

 

 

 

Sumber: Wilayah ku