Kucupan terakhir isteri Syafiq buat bilik f0rensik HSJ bertukar pilu

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Tidak dapat membayangkan bagaimana perasaan seorang ibu apabila kehilangan cahaya matanya yang baru berusia 22 hari.

Suasana pilu terus menyelubungi perkarangan Unit Forensik Hospital Seberang Jaya (HSJ) di sini, sebaik sahaja isteri pemain bola sepak Johor Darul Ta’zim (JDT) Muhammad Syafiq Ahmad, iaitu Nur Amalina Norain diberi peluang mengucup anaknya buat kali terakhir.

Jena-zah Muhammad Aisy Saqeef ,22 hari, yang terk0rban dalam kemalagan tr4gis di Kilometer 163 Lebuhraya Utara-Selatan di Sungai Bakap awal pagi ini, dibawa dari Hospital Sungai Bakap ke tempat rawatan ibunya di HSJ.

Sejurus jena-zah tiba, Nur Amalina, 25, yang ced-era dan dira-wat di Wad 8 hospital itu dibawa turun dari wadnya dengan dit0lak menggunakan katil ke bahagian Unit F0rensik.

Nur Amalina kemudiannya diberi masa kira-kira 20 minit dan kelihatan wanita itu membelai dan mengvcup bayinya itu beberapa kali buat kali terakhir. 

Wanita itu turut diberi peluang menatap wajah ibunya Zainab Wahab, 45, yang turut terk0rban dalam kemalagan tersebut.

Kemalagan itu juga meng0rbankan pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti berusia 30-an.

Selain Muhammad Syafiq, 25, dan isterinya, anak sulung pasangan itu Aaira Nur Saffiya, 2, mengalami ced-era ringan dan kini dira-wat di w4d kanak-kanak HSJ.

Muhammad Syafiq yang turut hadir ke HSJ dilihat tidak dapat menga-wal perasaan dan berterusan menangis sambil ditenangkan ahli keluarga dan rakan-rakannya.

Menurut adik kepada Muhammad Syafiq, beliau akan menangis setiap kali ada saudara mara atau kawan datang bertanyakan keadaannya selain enggan bercakap dan hanya menyebut nama anaknya, iaitu Aisy (Allahy4rham).

Jenazah anak dan ibu mertua Syafiq akan dibawa ke Pendang, Kedah untuk urusan pengebvmian.

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:HM