Polis ded4h punca kemalagan Syafiq

Sias-atan pihak polis mendapati pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad, 25,terlelap sebelum Toyota Vellfire yang dipandunya hilag kawalan dan terba-bas dalam kemalagan meragut nyawa di Kilometer 163.6 berhampiran Plaza Tol Jawi, di sini, awal pagi semalam, menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern.

“Gagal mengawal kenderaan menyebabkan pemandunya terba-bas dan melaggar pembahagi jalan sebelah kanan sebelum terbalik dan terseret berdasarkan kesan calar di jalan.

“Kejadian menyebabkan tiga penumpang iaitu bayi lelaki, ibu mentua dan pembantu rumah warga Indonesia ma-ut di lokasi akibat kecede-raan parah,” katanya dalam kenyataan di sini.

Dalam pada itu, Chong Chern berkata, isteri kepada Muhammad Syafiq pa-tah tulang rusuk, pendar-ahan dalam perut, otak serta patah tulang paha kiri.

“Anak sulung mereka juga dipercayai mengalami pendar-ahan dalam otak yang mana kedua-dua ibu dan anak itu kini mendapatkan rawatan di Hospital Seberang Jaya (HSJ).

“Muhammad Syafiq pula hanya mengalami kecederaan ringan,” katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi tadi, Muhammad Syafiq yang memandu dari Johor Bahru dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina Norain, 25, yang sedang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah.

Turut berada dalam kenderaan terbabit adalah ibu mentuanya, Zainab Wahab, 45, dua anak, Muhammad Aisy Saqeef berusia 22 hari dan Aaira Nur Saffiyya, 2, serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42.

Jen6azah Zainab dan Muhammad Aisy Saqeef telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bukit Murai, Padang Pusing, Pendang, Kedah malam semalam selepas proses bed4ah sia-sat selesai di Unit F0rensik Hospital Sungai Bakap (HSB).

Jenazah pembantu rumah pula sudah dituntut Pegawai dari Konsulat Indonesia Cawangan Pulau Pinang yang mana ia akan dihantar pulang ke negaranya untuk dikebu-mikan.

 

 

 

 

 

 

Sumber:HM