Wani Chomel masuk hospital akibat jagkitan kuman

Gadis yang mempunyai masalah obesiti, Wani Chomel telah dimasukkan ke Hospital Putrajaya sekitar jam 9 pagi tadi akibat kesvkaran bernafas.

Wani atau nama sebenarnya Nurul Airawani Nazira Ibrahim, 23, sebelum itu mengadu megalami ses-ak nafas, sa-kit perut dan mvntah teruk.

Wakil Wani yang dikenali sebagai Aishah ketika dihubungi berkata, gadis tersebut kini di bawah pemantauan doktor selepas disahkan mengalami jagkitan kuman di paru-paru.

“Wani terus dikejarkan ke bahagian kece-masan sebaik tiba di hospital. Wani mengadu sakit perut sejak malam tadi dan dia mengalami mvntah teruk.

“Pagi tadi dia kata ses-ak nafas dan kami terus bawa ke hospital. Saya teman Wani sejak jam 9 pagi tadi dan sudah berjumpa dengan doktor yang mera-wat Wani.

“Beliau mengesahkan paru-paru Wani terkena jankitan kuman. Wani akan ditahan di wad untuk rawa-tan lanjut dan menjalani pemeriksaan terperinci termasuk di bahagian perut.

“Doktor bimbang jika ada jagkitan kuman di bahagian tersebut kerana tidak ada rawa-tan susulan selepas pembe-dahan dilakukan,” katanya lagi.

Aishah memohon orang ramai agar mendoakan kesihatan Wani dan berharap agar gadis comel tersebut pulih seperti sediakala dan tidak pasti bilakah Wani akan dibenarkan keluar wad.

Terdahulu Wani bersama pasukan Gempur mengadakan sidang media mendak-wa diani-aya pengasas kosmetik.

 

 

 

 

Sumber:Gempak