Bekas suami Ziana Zain buat rayuan

Kewajaran hukuman penj4ra lapan bulan yang dijatuhkan kepada bekas suami Ziana Zain, Armin Zaharin Ahmad Zambri di atas kesa-lahan mer0tan anak di tangan menjadi asas rayuan yang dikemukakan beliau.

Perkara itu dimaklumkan oleh peguam Amir Farid Mohd. Nawawi yang mewakili Armin Zaharin, 56, ketika dihubungi.

Menurut Amir Farid, petisyen rayvuan yang difailkan secara e-filing pada 4 Januari lalu, selain mera-yu terhadap sabiitan secara keseluruhan, asas rayvuan terhadap huku-man adalah antara lain berkenaan kewajaran hukum-an yang dijat-uhkan sekiranya anak guamnya tetap didapati bersa-lah sekalipun.

Selain itu,petisyen rayvuan ini hanyalah sebagai asas rayvan untuk memastikan hak pera-yu yang dijamin undang-undang.

Ianya tidak boleh menghal-ang Mahk-amah Tinggi setelah mendengar pihak-pihak pada pendengaran kelak untuk mengesahkan dapatan (findings) terdahulu (Majistr3et),” katanya.

Pada 28 September tahun lalu, Majistr3et Sabreena Bakar @ Bahari menjatu-hkan hukumvan penja4ra lapan bulan terhadap Armin Zaharin selepas dia didapati bersa-lah sengaja menyebabkan keced-eraan luk-a dan leb-am di bahagian tangan anak lelakinya berumur 9 tahun (ketika kejadian) dengan menggunakan sebatang rotan.

Kesalah-an itu dilakukan di sebuah rumah di Denai Alam, Shah Alam, antara pukul 8 malam hingga 10.30 malam pada 24 Februari 2018.

Berikutan itu Armin Zaharin didak-wa yang memperuntukkan huku-man penj4ara maksimum setahun atau den3da maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalah-an.

Sabreena bagaimanapun membenarkan penangguvhan pelaksanaan hukuvman sehingga selesai proses rayvuan, namun menaikkan jumlah jaminan daripada RM5,000 kepada RM8,000.

Dalam perbicaraan itu seramai 10 saksi pendakw-aan dipanggil memberi keterangan termasuk magsa manakala pembelaan mengemukakan seorang saksi iaitu Armin Zaharin.

Armin Zaharin yang juga bekas pramugara ditang-kap pada 2 Mac 2018, selepas Ziana, 52, atau nama sebenarnya Siti Roziana Zin membuat lap0ran polis pada 27 Februari 2018.

Ziana yang popular dengan lagu Puncak Kasih itu kemudian memfailkan tuntvutan perce-raian pada 3 April 2018, selepas Armin Zaharin enggan melafazkan ce-rai terhadapnya.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Kosmo