Isteri ‘makan hati’ suami jadi pemalas sejak dibuag kerja kerana PKP,sampailah dengar ada suara perempuan ketawa manja dalam bilik!

Betullah, sejak tibanya pan_demik Covid ni di negara kita, banyak betul du gaan yg diterima. Setiap orang pula dug aan nya berbeza-beza.

Ada yang divji sekadar pot0ng gaji sahaja, tapi lebih mala_ng ada yang  diberhentikan kerja terus.

Bagi seorang isteri, Nora (bukan nak sebenar) benar-benar tidak menyangka Perintah Kawa-lan Pergerakan yang dilakukan kerajaan bagi membendung wa-bak ini, bukan sahaja merubah perbelanjaan harian tapi merubah terus perangai suaminya! 

Berikut ialah perkongsian beliau,:-

Assalamualaikum warga krt , ingin meluah kan satu perasaan yang dah lama terpendam , umur saya 24 tahun dah sudah mendiri rumah tangga hampir 5tahun , dan mempunyai sorang anak dan sekarang tengah preg anak kedua , saya ni boleh di kata kan seorang yang berkerjaya , dan suami saya kerja biasa2 je , alhamdulillah saya dapat suami yang penyayang , lemah lembut , dan tak pernah berkas-ar dengan saya dan anak .

Nak jadi kan cerita masa awal PKP haritu suami saya kene bua ng kerja , dan sampai sekarang tak berkerja , saya tak kisah sangat sebab saya pun lebih dari mampu , dan saya la yang bayar kereta , sewa rumah , dan tangung makan minum suami dan anak , suami pulak jaga anak , masak dan mengemas , dan di jadi kan cerita semua tugas isteri dia yang buat , suami pernah jugak cari kerja lain tapi tak dapat , pergi inteview lepastu senyap takde khabar berita , dia pernah cakap dia malu dengan keluarga saya sebab saya yang tangung kami bertiga , saya cakap dengan dia takpe saya ikhlas tolong awak.

Nak jadikan cerita suatu hari suami saya dowload game on9, sepupu dia yang ajak dia main tu , saya tak kisah pun asalkan rumah dan anak tak tera-bai , saya pun turut kan saja , nak jadi kan cerita sikit demi sedikit saya nampak perubah suami , dari seorang yang penyabar , jadi pan-as baran , dari lemah lembut jadi seorang yang kasar , dulu jarang sekali nak tengok dia marah2 sekarang ni ada je tak kene , pernah suatu hari dia mar-ahkan anak sebab kacau dia main game , allahu sedih saya masa tu min .

Satu hari masa saya pulang dari kerja saya terdengar suara seorang perempuan yang sangat manja didalam bilik. Bila saya masuk saya tengok dia tengah main game dgn perempuan manja sangat , dan bila saya bercakap dgn dia , dia off mic takbagi perempuan tu dengar , saya cakap dengan dia suh bukak biar perempuan tu tahu dia dah beristeri , dia malas nak berga-duh dia turut kan saja , dan saya cakap dengan dia saya takmahu dia main dengan perempuan tu lagi , sebab cemb-uru mungkin , dan suami saya diam kan aja.

Suatu hari saya cuti dan saya bawak anak saya keluar berjalan2 , ajak suami sekali dia cakap dia penat , saya pun iya kan ajala , dan saya pun drive bawak anak main taman , dan bila saya pulang saya dengar lagi dia ketawa2 , saya masuk dan saya nampak dia still main game dengan perempuan tu , saya marah dia , terus dia naik angin min , dia vakap dia takde kebebasan , kebebasan apa lagi min yang dia nak? Terus dia tarik rambut saya dan t0lak saya ke lantai , terus saya pegang perut saya takut apa2 terjadi kat kandungan saya.

Bayangkan suami yang saya sayang yang selami ni takpernah naik tangan kat saya , terus naik tangan sebab kan game je min , lepastu dia cakap dengan saya , jangan berani kacau dia main game lagi kalau taknak kena lagi , terus dia masuk kebilik berkurung dalam bilik , saya menagis teresak esak ambil anak saya terus saya drive pergi rumah mak saya , sebab rumah saya dan mak tak jauh mana, saya bukan apa min , saya cuma ingin kan suami saya yang dulu , dia berubah sekelip mata je min , saya rindu manja dia , gurauan dia , sekarang dah takde lagi semua tu.

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:S0stomato