Rita Rudaini b0san selalu kena intiip, dakw4 pihak ‘belah sana’ kurag kasih sayang

Walau telah lapan tahun berpiisah,kemelut Rita Rudaini dan bekas suaminya,pemain bola sepak Aidil Zafuan masih belum ada penyelesaian.

Baru-baru ini Rita Rudaini kembali ‘berbunyi’ selepas tidak berpuas hati dengan hantaran dimuat naik bekas suamiya menerusi entri Instagram (IG) mengenai nafkah anak, baru-baru ini.

Aidil memuat naik status pembayaran nafkah terhadap dua cahaya mata, Airit Rayyan Rizqin, 12, dan Airit Qaqa Arjuna, 10.

Namun yang mengec-ewakan Rita adalah apabila Aidil terlebih dahulu membuat pengec_ualian cukai, sedangkan Rita yang bersvsah payah membesarkan anak-anaknya seorang diri.

Rita berkata, dia mengenali bekas suaminya luar dan dalam selepas empat tahun menyulam cinta, sebelum disatukan sebagai suami isteri.

“Saya percaya ia bukan kenyataan Aidil. Ini kerana Aidil bukanlah jenis suka membuat lu ahan panjang lebar dalam laman s0sial. Saya pelik kenapa orang sebelah sana pula mer0yan?

“Kenapa masih berterusan mengga nggu hidup dan selalu ‘sk0deng’ akaun IG saya? Dia sudah dapat apa yang dimahukan dan suami pun ada depan mata, tetapi kenapa masih nak kac4u hidup saya? Mungkin kurag kasih sayang?” persoal Rita.

Rita turut mendes4hkan bekas suaminya itu pernah tidur dan menghabiskan masa selama seminggu di rumah Rita, sebelum berkahwin lain.

Berikutan itu,Rita digelar ‘gil4 mer0yan’ dan ‘gil4 talak’ oleh netizen kerana kembali mengugkit kisah silam, apatah lagi status Aidil yang kini sudah mempunyai keluarga baharu.

Rita berkata, dia tidak berniat mengun gkit semula kisah cerita lama, tetapi terpaksa berbuat demikian berikutan netizen kerap menudu-hnya tanpa usul periksa.

“Orang tvduh saya tak beri Aidil jumpa anak. Jika betul, saya takkan izinkan Aidil bermalam di rumah untuk meluagkan masa bersama mereka.

“Sebenarnya, saya berat hati mengizinkan Aidil tidur di rumah, tetapi mungkin ini sahaja peluang yang ada untuknya menatap anak, jadi saya izinkan. Lagi pun, saya kasihan pada Aidil, setiap hari, jam 6 pagi bergegas pulang ke Kelana Jaya dan datang semula pada sebelah malam,” katanya.

Rita Rudaini tidak pernah menghalag dua permata hatinya, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna bertemu bekas suami, tetapi ada yang menghalag hubungan mereka.

Rita berkata ketika itu anak keduanya baru pandai berjalan dan bercakap ketika itu.

“Waktu diperkenalkan kepada Aidil, Arjuna terpinga-pinga. Saya suruh Arjuna panggil Aidil dengan panggilan ‘daddy’. Arjuna terlalu kecil, jadi sukar untuk dijelaskan maksud ‘daddy’. Tetapi, dia ikut sahaja permintaan saya.

“Namun, apa yang sedihnya, melihat Aidil sudah tiada apabila bangun pagi, Arjuna bertanya kenapa daddy meniggalkannya. Memang sebak kerana anak kecil sepertinya tak faham erti perpis-ahan. Itulah kali terakhir Arjuna bertemu Aidil,” katanya.

Wanita kelahiran Kangar, Perlis itu berkata, dia tidak pernah menghalag Aidil bertemu anak kerana tahu, bekas suaminya mempunyai hak ke atas da-rah dagingnya.

“Saya tahu Aidil sayangkan anaknya. Boleh dikatakan setiap hari Aidil membuat panggilan video mahu bercakap dengan mereka selepas insiden tidur di rumah.

“Aidil pernah beritahu, mungkin peluang berjumpa anak agak sukar selepas berkahwin, tetapi saya tidak mahu menekannya, hanya pesan cubalah cari ruang.

“Ketika baru berkahwin, Aidil tak lupa menghubungi anak-anak, malah bercakap berjam-jam. Jika kerja di luar daerah, Aidil tetap ingat anak hinggalah bulan ketiga selepas berkahwin. Aidil pernah ‘kant0i’ dengan isteri barunya ketika sedang membuat panggilan video bersama anak.

“Sejak ‘amokan’ berlaku, Aidil sudah tidak lagi menghubungi Ryan dan Arjuna,” kata Rita.

Rita berkata, ada sesekali bekas suami menghantar mesej, tetapi kerap kali menggunakan nombor berbeza.

“Ada masanya, saya tidak menjawab kerana bimbang orang tidak dikenali. Sekarang anak sudah besar, jadi saya tak boleh paksa mereka pergi ke rumah Aidil. Setahun sekali Aidil hanya bertanya khabar, jadi tentulah anak kek0k dengannya,” ujar Rita.

 

 

 

 

 

 

Sumber:BH