Belum selesai dengan Hotfm, satu lagi ‘job’ besar Shuk ditarik

Akibat terpalit kisah k0ntroversi rumahtangga membabitkan pihak ketiga, pelawak dan pengacara radio, Shuk Sahar telah digantug tugas serta merta oleh majikannya, stesen radio Hotfm dan sehigga kini nasib Shuk bersama stesen radio popular itu masih lagi belum diketahui walaupun telah dua minggu kisah k0ntroversi itu berlalu.

Yang terkini, pengacara Muaz Mohamed bakal mengga ntikan Shuk untuk mengendalikan segmen karpet merah bagi anugerah berprestij, Anugerah Juara Lagu ke-35 (AJL35).

Muaz yang merupakan penyampai radio Kool FM itu akan digandingkan dengan penyanyi Sissy Iman pada majlis AJL35 yang dijadual berlangsug pada 14 Mac ini.

AJL35 sepatutnya bersiaran pada 7 Feb lalu di Auditorium MBSA, Shah Alam, Selangor namun ditvnda kerana pelaksanaan perintah kaw alan pergerakan (PKP).

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad & Primeworks Studios, Khairul Anwar Salleh, AJL35 diteruskan selepas mendapat kebenaran Majlis Kesela-matan Negara (MKN).

Khairul Anwar bagaimanapun berkata, mereka masih lagi tertakl.uk dengan sebarang perubahan yang mungkin akan diumumkan kerajaan kelak.

“Kami bersedia untuk menganjurkan AJL35 dalam norma baru. Penvlaran Covid-19 ini membuatkan kami lebih menitikberatkan kesi-hatan kakitangan, artis serta mereka yang terlibat menjayakan produksi ini,” katanya dalam satu kenyataan.

Anugerah berprestij itu akan dihoskan oleh Awal Ashaari, Sherry Alhadad dan Haziq Hussni.

Sebanyak 12 lagu akan bertanding iaitu Semalam nyanyian Aina Abdul, 7 Nasihat (Shiha Zikir, Kmy Kmo, Luca Sickta), Beleggu Rindu (Wany Hasrita, Jamal Abdillah), Peluag Kedua (Nabila Razali), Hati (Hael Husaini), Hutag (Floor 88), Giila (Kaka Azraff, Noki, Loca B), Eh! (Zizi Kirana), Kau S4kiti (Amir Masdi), Jangan Khi4nati Aku (Azlan & The Typewriter), Guvndah (Ernie Zakri) dan Aku Bidadari Syurgamu (Aishah).

Menurut Khairul Anwar, dalam situasi penu.laran pan-demik ini, pihaknya akan memanfaatkan kebenaran serta kel0nggaran yang diberikan oleh MKN yang telah berkuatku.asa bermula 8 Jan lalu.

“Apabila mendengar keputusan tersebut, perancangan teliti dibuat untuk memastikan kelancaran acara tahunan berprestij ini dan merancang untuk menganjurkan AJL35 pada 14 Mac 2021.

“Namun tarikh tersebut bukanlah tarikh muktamad kerana kami perlu akur dengan sebarang ketetapan yang bakal diumumkan oleh pihak MKN dari semasa ke semasa berkaitan tempoh PKP,” katanya.

Terdahulu, Shuk digantung sementara oleh Hot FM bertujuan memudahkan stesen radio tersebut melakukan sias-atan dalaman berhubung isu membabitkannya.

Kr1sis rumah tangga Shuk ‘meletvp’ selepas isterinya, Rossalennah Natassiah Asshaferah atau Sera mended ahkan pelawak yang juga pelakon itu bermain kayu tiga.

 

 

 

 

 

 

Sumber:MKini