Baru saja bergelar isteri, Syanie umum berita gembira

Lama memen dam hasrat untuk berhiijrah, pelakon dan pelawak, Syanie Hisham, 47, memilih untuk berhijab serentak dengan hari bahagianya bersama suami, Zahril Hafiz Mohammed Nor, minggu lalu.

Anak penerbit filem, Ruhani Abdul Rahman itu berkata, keputusan mahu berhijab sudah disua.rakan kepada suami, sejak tahun lalu.

“Saya pernah berk0ngsi dengan suami yang ketika itu masih berstatus tunagan mengenai keputusan mahu bertudung. Suami tanya bila saya mahu berhiijrah, namun saya tiada jawapan pasti.

“Cuma, saya ada memberi bayagan kemungkinan akan bertudung secara rasmi pada hari pernikahan. Dia sangat mengga lakkan peruba han dalam hidup saya.

“Tanpa bertan ya panjang lebar, suami bersetuju. Alhamdulillah, saya meng0takan janji saat kami diijabk4bulkan,” katanya lagi.

Syanie yang mengik4t tali pertunangan pada Ogos tahun lalu, Syanie berkata, dia harus menj4ga bata san dan mar.uah suami apabila kembali bergelar isteri.

“Suami menjadi penyokog setia saya dalam apa juga keputusan dibuat,” katanya.

Dalam perkemb angan lain, Syanie berkata, imejnya tidak menjadi masa lah untuk filem Han tu Kvat Ketawa yang sekali lagi menggabugkannya dengan pelawak senior, Saiful Apek.

Peserta pr0gram Masterchef Selebriti musim kedua itu berkata, secara kebetulan, filem kedua arahan Mawi itu memang watak bertudung.

“Jadi, saya setuju sahaja dengan lama ran Mawi. Insya-Allah, penggam baran filem ini akan bermula minggu depan. Saya teru ja kerana filem k0medi sera.m itu akan mengimbas kembali kenagan bersama Apek, suatu ketika dahulu.

“Daripada zaman filem Senario, Cinta Luar Biasa, Laila Isabella dan Biar Betul, saya sebenarnya terlalu rindu untuk kembali bera ksi dengan Apek. Terima kasih Mawi kerana kembali menyatukan kami,” katanya.

Syanie melangsungkan pernikahan kali ketiga dengan perun.ding kewa ngan berst4tus duda tanpa anak  di Jaba.tan Agama Islam Wilayah Perseku tuan (JAWI) pada 19 Februari lalu.

 

 

 

 

Sumber:BH