Hasrat bersalin di samping suami termakbul walaupun cuma dalam kereta!

Ibu kepada tiga anak,Athirah Yusof, 29 tidak menyangka doanya agar suami berada di sisi ketika dia bersalin dimakbulkan Tuhan.

Dia yang bersalin dalam kereta ketika dalam perjalanan menuju ke h0spital bukan sahaja ditemani suami,Norfitri Selamat, 32, malah dua anak mereka
Jismie Atiq Norfitri, 6, dan Jafnie Anas Norfitri, 4, juga turut berada di dalam kereta ketika peristiwa cem as itu.

Sekadar untuk perk0ngsian keluarga dan rakannya, Athirah memvat naik kisah detik c3mas itu di akaun Faceb0ok miliknya.

“Niat saya berk0ngsi cerita dan gambar hanya untuk keluarga, saudara dan rakan kerana ramai yang bert4nya.

“Tidak sangka ia tvlar sehingga rata-rata warganet memberi re4ksi situasi itu seakan-akan bersalin secara pandu lalu,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Athirah berkata, kejadian itu berlaku pada 17 Februari lalu ketika dalam perjalanan ke Pusat Peruba.tan Universiti Malaya (PPUM).

“Kira-kira 9 pagi sudah mula s4kit tetapi saya ab4ikan kerana tiga hari sebelumnya kena ‘f4lse contacti0n’.

“Pada 11.30 pagi pula sudah tidak mampu berdiri dan sejam selepas itu suami ambil keputusan bawa ke h0spital,” katanya.

Jelas Athirah lagi, ketiadaan penjaga kedua-dua orang anaknya di rumah menyeb.abkan dia dan suami tiada pilihan untuk membawa mereka sekali.

“Di dalam kereta begitu cem4s, saya mula jer it sebab tidak dapat men4han sakiit. Anak pertama dan kedua pula tidak put.us beri sokongan dan menyuruh bapanya memandu lebih laju.

“Sampai saja di pondok polis bant uan PPUM pada 1 tengah hari, saya sudah rasa kepala bayi terkelvar dan tiada pilihan terus buka seluar.

“Kira-kira 11 minit kemudian, syukur lahiirlah bayi seberat 2.6 kilogram (kg) dengan selamat. “Terpiinga anak-anak saya melihat adiknya ada depan mata berlumvran da.rah,” katanya.

Katanya, jururawat hadir tidak lama selepas itu, sebaik saja suaminya yang juga anggota p0lis selesai mengazankan anak ketiganya.

“Sebelum ini saya tidak pernah terbaca ibu bersalin dalam kereta. Pernah dengar tetapi kebiasaannya orang lama saja yang bercerita mengenai situ.asi itu.

“Syukur, bersalin kali ini Allah permvdahkan dan doa saya bersalin di samping suami dimakbulkan, siap anak-anak ikut sekali,” katanya yang kini sedang berpantag di kampungnya di Yong Peng, Johor.

Sumber:HM