Fikry Ibrahim t0lak tawaran berlakon,balik kampung untuk jaga ibu

Syurga di telapak kaki ibu. Istilah itu mungkin paling tepat untuk menerangkan situasi yang dilalui pelakon, Fikry Ibrahim yang dengan rela hati menvnda segala k0mitmen kerjanya demi menjaga ibu tercinta, Bibi Zaleha, 73, yang diserag ang1n ahm4r.

Fikry bagaimanapun tidak ralat melep4skan tawaran tersebut kerana percaya rezeki datangnya dari Allah.

“Saya percaya dengan rezeki Allah. Walaupun saya terpaksa t0lak beberapa tawaran drama tapi saya percaya Tuhan akan g4ntikan dengan perkara yang lebih besar.

“Sebaik mengetahui ibu diserag ang1in ahm4r, saya bergegas pulang ke Jitra. Memang tak fikir apa-apa mengenai kerja asalkan saya dapat bertemu ibu dengan segera.

“Ketika doktor maklumkan ibu sudah tidak boleh bercakap dan perlu dijaga makan dan mandinya, saya ambil keputusan untuk berada di Jitra buat sementara waktu.

“Banyak taw4ran terpaksa dit0lak pada saat-saat akhir, tapi saya tak boleh nak buat apa-apa sebab saya hanya ada dia. Selagi dia masih berny4wa, saya perlu menvmpahkan sepenuh kasih sayang dan berbakti kepadanya,” ulas Fikry lagi.

Dia pada masa sama menambah, f0kusnya ini hanya kepada ibunya dan mend0akan agar ibu kembali sembvh seperti sedia kala.

“D0akan semoga ibu saya kembali sih4t dan sembvh. Saya hanya nak ibu saya kembali seperti sebelum ini. Saya sudah mula rindu untuk bersembag dengannya,” katanya lagi.

 

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: Harian Metro via MH