Raja negara ini beli 19 buah Rolls Royce untuk 15 isteri kesayangannya

Kebanyakan pemilik Rolls-Royce akan dianggap seorang individu yang kaya jika memiliki kenderaan tersebut.

Ini kerana, bukan sahaja harganya yang m4hal,kos penyeleggaraan untuk kereta mewah ini juga sangat tinggi.

Namun hal tersebut tidak menjadi masa-lah buat Raja Mswati 111, dimana dia mampu membeli 19 buah Rolls-Royce sekaligus!

Difahamkan Raja Mswati III dari Eswatini ini membelanjakan sebanyak USD24.4 juta (RM98.9 juta) untuk membeli 120 buah BMW sedan dan 19 Rolls-Royce tersebut.

Raja Mswati III juga dikatakan memiliki 15 isteri dan setiap setiap unit Rolls-Royce yang dibeli itu akan diberikan kepada setiap seorang isterinya.

Namun, alasan di sebalik pembelian 120 BMW sedan masih belum dipastikan. Mungkin untuk gvndik kot…hehehe..

Raja Mswati III bukan sahaja memiliki pelbagai kereta mawah, malah beliau juga memiliki salah satu garaj term4hal di dunia.

Jumlah keseluruhan koleksi keretanya masih belum diket4hui, namun dalam koleksi tersebut terdapat model seperti Maybach 62, BMW X6 dan 20 buah Mercedes-Maybach S600 Pullman.

Model Rolls Royce yang dibeli oleh Raja Mswati III bagaimanapun tidak dide dahkan umum, namun, di antara 19 Rolls-Royce tersebut, difahamkan terdapat model Ghost, Phantom dan Cullinan.

Perdana Menteri Eswatini, Ambrose Mandvulo Dlamini menyatakan bahawa hal ini bukanlah satu kesa lahan malah raja mereka mengikuti undag-undag yang ditetapkan.

Di Eswatini, kenderaan yang digunakan oleh raja mesti diganti setiap lima tahun. Namun, apa yang menydihkan, 63 peratus penduduk negara itu hidup dalam keadaan misk1n walaupun pemerintah mereka hidup serba mewah. Huh!

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:Motoqar