Prebet Adam sudah tiada

Prebet Adam atau namanya sebenarnya Adam Jaafar, 60, dilaporkan meniggal dunia di Hospital Pulau Pinang (HPP) awal pagi semalam.

Jenzahnya selamat dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Jalan Perak di sini selepas solat zuhur kira-kira pukul 2 petang semalam.

Seorang rakannya yang hanya mahu dikenali sebagai Ali berkata, dia dimaklumkan mengenai berita kem4tian Allahyarham yang juga dikenali sebagai Adam Ramb0 dalam kalangan penduduk kampung daripada seorang kenalan rapatnya menerusi aplikasi WhatsApp.

“Saya terkejvt sebaik sahaja mendapat tahu tentang berita kem4tiannya pada pukul 7.30 pagi tadi. Selalu dia ada di pondok dekat Kuarters Bata Merah di Sungai Pinang.

Bagaimanapun dia tidak dimaklumkan pvnca kem4tian rakannya itu.

Nama Prebet Adam pernah menggemp4rkan negara pada Oktober 1987 selepas terlibat dalam kejadian amvk sehingga mengakibtkan seorang lelaki terbvnuh akibat terkena temb4kan rambag.

Adam ketika kejadian berusia 26 tahun bagaimanapun terlepas daripada hukumn m4ti dan dihantar ke H0spital Tanjung Rambutan di Perak selama 10 tahun selepas dis4hkan tidak waras ketika melakukan kes4lahan tersebut.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Utusan