“Menteri Agama individu terawal bagi keterangan isu pernikahan Neelofa” – PDRM

MENTERI (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri tidak terkecuali daripada dipanggil memberi keterangan berhubung sias4tan pelaggaran prosedur operasi standard (SOP) yang membabitkan majlis pernikahan selebriti Neelofa dan pendakwah bebas, Haris Ismail.

Ketua P0lis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, Zulkifli merupakan antara individu terawal tampil membantu polis berhubung isu berkenaan.

“Kita sudah ambil keterangan YB (Yang Berhormat) berkenaan,kerana beliau juga hadir sebagai tetamu jemputan.

“Keterangan beliu lebih awal diambil berbanding yang lain kerana kita juga nak pastikan apa yang ditvlarkan itu betul atau tidak.

Pada Isnin, Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor, 32, dan suaminya Haris atau Pencetus Ummah (PU) Riz, 26, tamp1l memberi keterangan berhubung sias4tan pelaggaran SOP di majlis pernikahannya 27 Mac lalu.

Tegas Mohamad Zainal, tiada sebab untuk pihaknya melindungi pihak terbabit jika mereka benar-benar didapati bers4lah.

“Tiada apa-apa kepentingan untuk kita lindung, tind4kan akan diambil. Malah kalau kita keluarkan k0mpaun pun, mereka mampu nak bayar.
“Jadi tiada sebab untuk kita tak mahu ambil tindakan,” katanya.

Ujar Mohamad Zainal lagi, sias4tan bagi kes yang ditvlarkan sememangnya memerlukan sedikit masa untuk si4satan berbanding jika pihak berkuasa berada di lokasi pada hari kejadian.

“Kalau masa itu (majlis berlagsung) advan dibuat, saya percaya pada masa itu juga k0mpaun akan dikeluarkan.

“SOP pihak p0lis adalah sama di mana-mana pun, jika tVlar kita perlu sias4t… tak kira majlis VIP atau orang biasa,” katanya.

Sumber:mstar