“Cef Wan tak salah!” -Giliran bek4s madu Serina ‘buka mulut’

“Rumah dah siap pahat masih berbunyi”- itu mungkin perumpamaan yang sesuai buat masa ini untuk kisah k0ntoversi rumahtangga pelakon dan usahawan Serina Redzuawan dengan seorag lelaki berpgkat Inspektor bernama Meor Mohammad Aidid Meor Jamaluddin .

Tampil menjelaskan situasi sebenar, wanita bernama Nur Hamizah Shaffee, 34, mendkwa dia adalah isteri kepada Aidid ketika Serina dan suaminya mendirikan rumah tangga.

Malah Hamizah juga meyangkal dak-waan Serina bahawa Aidid berstatus duda ketika mereka bernikah secara senyap di Perlis.

“Saya cuma nak bersihkan nama keluarga, sebab tu saya beritahu perkara sebenar.

Saya tak tahu kenapa mereka (Serina dan Aidid) perlu men1pu. Memang benar Aidid berkahwin dengan Serina ketika dia masih suami saya yang sah.

“Sebenarnya hubungan saya dengan bek4s suami pun tiada sebarang mas4lah dan kami jalani kehidupan bahagia biarpun kadangkala terpaksa berjauhan kerana kerja masing-masing,” kata Hamizah lagi.

Hamizah yang bekerja sebagai seorang pensyarah menjelaskan rumahtagga yang dibinanya bersama Aidid sejak 2015 juga tidak bermas4lah walaupun mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

 

 

Pelukan terakhir Hamizah dan Aidid di mahkamah sebelum bercer4i.

“Ikutkan saya nak berdiam diri sahaja tapi apabila dia (Serina) beritahu perkara tidak betul, saya perlu bersuara. Saya sy4k mereka berkahwin pada minggu ketiga bulan Februari.

“Pada 9 Mac lalu, saya dicer4ikan dengan talak satu. Cukup sebulan kami bercer4i, Serina kogsi berita perkahwinan mereka kepada umum,” katanya.

Bagi membuktikan yang dia berkata benar, Hamizah turut berkogsi salinan advannya yang dibuat terhadap Jabatan Integriti dan Pematvhan Standard (JIPS) PDRM di IPK Perak pada 2 Mac lalu.

Menerusi aduannya, Hamizah berkata pada 18 Februari lalu dia dimaklvmkan oleh Aidid bahawa dia telah bernikah dengan Serina dan perkahwinan itu berlaku tanpa kebenarannya selaku isteri pertama.

Untuk rekod JIPS PDRM berfungsi bagi memantapkan integriti pegawai di samping memastikan tugas dilaksanakan dengan mematuhi standard yang telah ditetapkan.

Dalam pada itu, Hamizah memberitahu dia juga cuba menghubungi bapa Serina iaitu cef selebriti terkenal Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan bagi menjelaskan perkara sebenar namun usahanya tidak berjaya.

“Saya ada hubungi Chef Wan untuk jelaskan hal ini tapi tak berjawab. Dia tidak tahu apa-apa fasal pernikahan mereka.

“Chef Wan langsung tidak bers4lah dalam hal ini… saya harap netizen pun jangan menilai dengan membaca cerita satu pihak (Serina) sahaja,” ujarnya.

Sebelum ini Chef Wan meluahkan rasa kes4l apabila mend4kwa Serina sudah menikah di negara jiran tanpa pengetahuannya.

Serina bagaimanapun tampil memberitahu bahawa kenyataan bapanya itu adalah tidak benar dan menegaskan pernikahannya dengan Aidid diadakan di Malaysia. 

Serina sebelum ini pernah berkahwin dengan Gavin Edward O’Luanaigh pada 1 Januari 2010 sebelum bercer4i talak satu pada 1 Ogos 2017.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar