“Saya ada hak untuk bersuara”- Fazura

Tiba-tiba sahaja nama pelakon hebat, Nur Fazura soh0r di media s0sial gara-gara k0mennya semasa menjadi juri Muzikal Lawak Superstar 2 (MLS2) yang berbunyi,
‘patuhi SOP, jagan rentas negeri’.

Mendengarkan kata-kata tersebut, warganet terus menga1tkan k0men itu dengan isu yang sedang p4nas berkaitan Neelofa yang ketika itu sedang berhadapan dengan pelbagai dakw4an dan kontr0versi berkaitan isu rent4s negeri.

Bagaimanapun kata Fazura, dia tidak pernah sekali terlintas dalam fikirannya untuk dia menyind1r sesiapa. Fokusnya cuma hanya keluarga dan kerjaya.

Fazura berkata, k0men itu mengenai isu rentas negeri dibuat berdasarkan bahan jenaka yang dipersembahkan kumpulan UNI pada malam itu. Tiada sind1r menyind1r.

“Sebagai seorang juri, saya mempunyai tugas untuk memberi k0men berkaitan dengan persembahan peserta. Sebagai figura awam juga, saya ada hak untuk bersvara. Saya menyampaikan mesej yang baik.

“Tak pernah terfikir pun nak menyind1r sesiapa. Memang saya seorang yang suka berterus terang. Kalau ada yang nak buat spekvlasi, terpulang. Masa dan fikiran saya hanya untuk keluarga serta kerjaya,” katanya.

Membuka gelanggang bicara tentang kehidupannya bergelar ibu, relung mata Fazura bersinar keterujaan. Dia bahagia dengan hidupnya kini.

Namun menjadi persoalan ramai, bagaimana dia membahagi masa. Bergelar isteri, ibu, anak, pelakon, penyanyi, pengacara dan usahawan berjaya, wanita besi berusia 38 tahun ini bijak mengatur jadual.

“Semestinya fokus saya sekarang adalah keluarga. Namun dalam masa yang sama, saya perlu utamakan juga kerjaya seni dan perniagaan. Alhamdulillah, perniagaan berjalan lancar dan lakonan pula, sedang dipertimbangkan,” katanya.

Ditanya adakah dia mempunyai ‘syarat-syarat’ sebelum menerima sebarang tawaran, Fazura tergelak sendiri. Bukan demand cuma dia harus tahu apa yang perlu diutamakan dan tidak perlu dikejar semua.

“Saya memang merancang untuk kembali berlakon tahun ini. Tetapi ada beberapa syarat lah. Masa saya tidak seperti dulu. Saya tak selesa jika tempoh penggambaran terlalu lama. Fatima tetap mahu saya ada di sebelah ketika tidur”

“Susah hendak puaskan hati semua pihak tetapi saya tahu, ramai produser dan penerbit memahami situasi sebagai seorang ibu,” kata ibu kepada Nur Fatima Aisya ini.

 

 

 

 

 

 

Sumber:UM