Ahli perniagaan berpagkat Datuk sudi bayarkan k0mpaun isteri ziarah suami di SJR

Seorang ahli perniagaan, Datuk Sunny Ung menyatakan hasrat untuk membayar k0mpaun RM2,000 yang diken4kan terhadap seorang isteri selepas menziarah suaminya yang bertugas di sek4tan jalan raya (SJR) di Putrajaya pada Hari Raya pertama.

Datuk Sunny Ung mengangg4p kehadiran wanita bersama anak-anak ke lokasi suaminya bertugas itu adalah satu peng0rbanan.

“Saya kasihan dan terkilan dengan nasib yang menimpa keluarga berkenaan.

Saya aku.i walaupun sed1h, ia tetap menjadi kesal4han kerana melaggar prosedur operasi standard (SOP).

“Namun,budi bicara juga perlu kerana isteri dan anaknya membawa juadah raya dan ingin beraya dengan seorang ayah.

“Wanita itu juga menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dengan menghantar juadah raya kepada suami yang terpaksa bertugas,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, beliau akan berhubung dengan keluarga berkenaan untuk urusan pemb4yaran k0mpaun tersebut.

Media sebelum ini melap0rkan, isteri anggota polis yang menziarahi suaminya yang sedang bertugas di SJR di Putrajaya pada Hari Raya pertama dikenakan k0mpaun RM2,000 atas kes4lahan melaggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kaw4lan Pergerakan (PKP).

Ketua P0lis Daerah Putrajaya, Asisten Kom0sioner Mohd Fadzil Ali berkata,
pada awalnya, perbuatan itu dilihat sebagai satu tanggungjawab isteri untuk memberi sokogan m0ral kepada suami yang sedang bertugas dengan menghantar juadah di pagi raya.

“Namun, kepentingan awam adalah melebihi kepentigan individu, kita tidak mahu perbuatan sedemikian dijadikan al4san oleh semua ahli keluarga petugas untuk mela wat keluarga yang bertugas di lapangan pada Hari Raya atau pun hari biasa,” katanya menerusi kenyataan semalam.

 

 

 

 

Sumber:HM