KKM mula buat ujiian sarigan dari rumah ke rumah

Komited dalam usaha membendug wab4k Covid19 dari terus menvlar, Kementerian Kesi-hatan Malaysia(KKM) telah memulakan uj1an sarigan Covid-19 kepada setiap penghuni di Mentari Court, Petaling Jaya, Selangor.

KKM dalam satu kenyataan berkata, pihaknya telah melakukan lawatan dari rumah ke rumah bagi memstikan semua penghuni menjalani uj1an sarigan sebagai langkah membendung penularan jagkitan di kawasan berkenaan.

“Uj1an sarigan itu melibatkan kira-kira 17,000 penduduk yang menghuni 3,469 unit pangsapuri di kawasan berkenaan,” katanya dalam kenyataan yang disiarkan melalui laman Facebo0k hari ini.

Mentari Court merupakan satu daripada lokaliti di Selangor yang dikenakan Perintah Kawa-lan Pergerakan Diperket4tkan (PKPD) selama dua minggu.

Selain Mentari Court, dua lagi lokaliti di Petaling Jaya yang dikenakan PKPD selama dua minggu bermula 1 Julai hingga 14 Julai ialah Pangsapuri Westlite dan Taman Perumahan SS 91A,Sungai Way.

Sehubungan dengan itu juga, rancangan untuk memberi vaksin kepada penduduk di kawasan berkenaan yang dijadualkan semalam  ditagguhkan sementara sehingga uj1an sarigan selesai sepenuhnya.

 

 

 

Sumber:Kosm0