“Boleh balik rumah selepas 29 hari, Allah bagi saya nyawa kedua”- Fazli Zainal

Real survivor!Penyanyi lagu Harapan, Fazli Zainal meluahkan rasa syukur apabila dibenarkan pulang ke rumah, semalam selepas 29 hari dira-wat di H0spital Ampang akibat dijgakiti Covid19.

Ujar Fazli, pengalaman berdepan vir-us mavt itu dan akhirnya sembuh semula umpama diberikan peluang kedua untuk berbakti.

“Alhamdulillah, saya sudah dibenarkan keluar dari w4d hari ini (semalam) selepas 29 hari berada di h0spital.

“Allah bagi saya peluang dan nyawa kedua untuk teruskan hidup, berbakti dan sebarkan kebaikan,” katanya.

Penyanyi itu dimasukkan ke h0spital pada 31 Julai selepas tahap oksigen dalam badannya menurun setelah seminggu dijagkiti Covid-19.

Ketika itu uj1an imbasan tomo0grafi berkomputer (CT Scan) mendapati kira-kira 75 peratus paru-parunya dalam keadaan kurang memuaskan.

Fazli, 44, kemudian dimasukkan ke unit raw-atan rapi (ICU) bagi meningkatkan kembali tahap oksigen dalam tubuh badannya.

Fazli dijadualkan megambil dos pertama vaksin pada 23 Julai namun tidak sempat berbuat demikian apabila badannya mula menunjukkan simptom dijagkiti Covid19-19 sebelum tarikh itu.

Pada masa sama, Fazli turut menzahirkan terima kasih kepada semua pihak yang membantu menyu-ntik semangat buatnya menghar-ungi keadaan suk4r tersebut.

“Terima kasih banyak semua yang membantu dari segi mental dan fizikal sama ada secara terus atau tidak. Hanya Allah yang boleh membalas budi baik anda.

“Selesai fasa krit-ikal, sekarang saya perlu lalui fasa penyem-buhan yang lebih kurang menca-bar. Saya perlukan semangat daripada kalian, terus doakan saya,” kongsinya lagi.

 

 

 

 

 

 

Sumber:K0smo