Keadaan semakin serius,Ali XPDC kini dira-wat di unit kecem4san PPUM

PERNAH dimasukkan ke h0spital pada awal tahun ini, penyanyi kumpulan rock XPDC iaitu Ali sekali lagi mengalami masa-lah semput sejak empat hari lalu.

Selain seran-gan asma atau lel4h yang agak serius, Ali atau nama sebenarnya Mohd Ali Ismail juga mengalami masa-lah lemah jantung membuatkan dia segera ke Pusat Perub-atan Universiti Malaya(PPUM) untuk mendapatkan raw-atan.

“Sejak tiga empat hari ini saya mengalami semput dan lemah jantung. Hari ini (Khamis) keadaan semakin ter-uk, jadi saya terus pergi h0spital.

“Sekarang saya ditempatkan di unit kecem-asan dahulu. Harap-harap saya tak perlu dit4han w4d. Awal tahun ini, saya dimasukkan ke w4d sebab sem-put.

“Selepas itu keadaan saya dah baik. Tapi sejak kebelakangan ini, sem-put datang balik dan sekarang berdepan ma-salah jantung pula,” katanya ketika dihubungi.

Ali mula mengalami masa-lah pernaf-asan selepas dia terlibat dalam insiden disa-mbar ap1 pada 26 Mac tahun lalu.

Akibat daripada kemal-angan tersebut, penyanyi lagu Aku Dan Sesuatu itu mengalami keced-eraan yang sangat serius apabila muka dan tangannya mele-cur 30 peratus.

Dalam pada itu, Ali turut mengakvi dia terpaksa memohon bant-uan untuk membeli barangan keperluan menerusi laman s0sial kerana sudah lama tidak dapat menjana pendapatan.

“Alhamdulillah… ada yang sudi memberi sumb-angan dan rakan-rakan juga ada yang membantu. Kalau ada yang faham, mereka sudi bantu.

“Kita usaha… kalau ada yang sudi beri bantuan, Alhamdulillah,” ujarnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar