Bahagia dengan perkahwinan kali ke-3, Datin Sri Noniswara titipkan r4hsia kebahagiaan rumahtangga

Orang nya manis, sentiasa tersenyum, lembut budi bicara. Maka tidak h4iranlah wajahnya dari dulu sentiasa menghiasi drama-drama Melayu. 

Siapa yang tidak kenal dengan Noniswara, atau kini lebih dikenali dengan nama Datin Sri Noniswara.

Walaupun kini usianya mencecah 51 tahun, beliau tetap kelihatan cantik dan langsing. Macam tak percaya, kan?

Makin berseri-seri pula. Bahkan, kalau bersama anak-anak pun tetap terserlah seri awet muda wanita kelahi-ran Pasir Mas, Kelantan ini.

Mendirikan rumahtangga dengan ahli perniagaan, Dato’ Sri Dr Sheikh 6 tahun lalu, nyata Datin Sri Noniswara kini bahagia dengan perkahwinan kali ketiganya.

Menurut beliau, suaminya seorang yang suka berjenaka, manja dan happy all the time. 

“Kalau Dato’ Sri bercakap saya perlu memandang wajahnya serta mendengar dengan baik. Mungkin itulah yang membuatkan suami selesa dengan saya. He said I am a good listener. 

Dari segi karier, suami sangat memahami malah mengga-lakkan lagi saya berlakon.

Kalau tak bekerja, selalunya saya akan manfaatkan masa bersama keluarga seperti menonton, berbual, makan, mengemas, berkebun, solat berjemaah dan tazkirah bersama.

Oleh itu, saya bersyukur dengan segala nikmat yang Allah SWT kur-niakan buat saya. Penga-laman lalu membuatkan saya menjadi lebih matag. Semua yang berlaku ada hikmah.

Rasanya tiada apa lagi yang saya impikan. Berkat doa saya setiap hari, banyak yang telah Allah SWT tunaikan, alhamdulillah.”

Datin Sri Noniswara memiliki 3 orang anak hasil perkahwinan pertamanya iaitu Naveer Mihshon (27 tahun), Nurerysha Emyra (22 tahun) dan Nazeer Danish (14 tahun).

“Hubungan kami umpama kakak dan adik, kadang-kadang seperti sahabat. Saya banyak berbual dengan anak-anak antaranya tentang isu sem-asa, agama dan sentiasa mendengar lua-han hati mereka.

Saya juga bersikap terbuka. Mereka boleh berkogsi apa sahaja perkara dengan saya.”

Mengenai amalan kecantikan, pelakon seni0r ini berkata “Saya amalkan rutin asas sahaja.

Apa yang penting el4kkan str.ess dan sentiasa menjaga kelemb-apan kulit wajah dengan menyapu pelem-bap setiap hari. Kulit yang kerig akan mencepatkan pr0ses penu-aan.

Selain itu, saya juga banyakkan                beribadah termasuk beriadah, sentiasa merasa gembira dan bahagia,” kongsi Datin Sri Noniswara yang kini masih aktif dalam dunia lak0nan.

“Saya juga berdoa agar Allah SWT sentiasa mengurniakan kesih-atan dan rezeki yang berpanjangan hingga ke akhir hayat saya.

Semoga Allah SWT memberk-ati apa jua yang saya dan keluarga lakukan. Harap-harap dapatlah saya melihat kehi-dupan dan kejayaan anak-anak kelak, InshaAllah.

Nasihat saya buat kaum wanita di luar sana pula, jadilah seorang wanita dan ibu yang baik. Banyak bersa-bar, sentiasa bersyukur, banyak menga-lah, teg4s dan rajin melaksanakan tugas sebagai seorang isteri dan Usah menge-luh dan cepat mel-atah jika ada du-gaan yang datang. Usah mudah mengam-uk dan ‘ceng-eng’.

Jangan lupa berdoa dan mohon kepada Allah SWT. Usaha dan doa mampu merubah kehidupan kita menjadi lebih baik.”

 

Kredit Foto: Instagram @noniswara

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: N0na