Azlan kongsi detik cem4s ‘kaki terkulai’ ketika aktiviti hiking

Dalam satu hantaran terkini di Instagramnya,penyanyi Azlan & The Typewriter, 39, memaklumkan dia mengal4mi pat-ah kaki kiri selepas terja-tuh ketika sedang melakukan aktiviti riadah di kawasan perhutanan di Semenyih, petang semalam.

Azlan berkata, kemal-angan itu berlaku apabila kakinya tergel-incir ketika ingin menuruni bukit yang curam dan licin.

“Ketika kejadian, saya hendak menuruni bukit yang agak curam kerana tert4rik dengan sungai terletak di bawah bukit itu.

Disebabkan licin, saya tergel-incir lalu terj4tuh hingga mengakib4tkan kaki kiri saya terkep-ak ke belakang.

“Saya agak pan1k selepas mendengar bunyi seolah-olah ada tulang yang pat-ah. Waktu itu, saya tidak dapat bayangkan bagaimana mahu menda-ki semula bukit untuk pulang.

“Mujurlah, saya pergi beriadah bersama empat rakan, jadi mereka membantu saya untuk menaiki bukit.

“Mereka tidak memapah saya berikutan kaki sudah terkulai, sebaliknya saya terpaksa bergerak dengan cara mel0ncat perlahan-lahan, sambil dika-wal mereka yang berada di depan dan belakang,” terang Azlan dengan panjang lebar.

Berikutan itu Azlan dan rakan-rakannya mengambil masa sejam untuk mendaki bukit semula berikutan keced-eraan yang dihadapi. –

Penyanyi Jangan Khia-nati Aku itu berkata, dia dan rakan-rakan mengambil masa hampir sejam untuk sampai ke atas bukit berikutan keced-eraan dihadapi.

“Memang agak suk-ar dan kami terpaksa berhempas pulas untuk sampai ke atas. Banyak kali jugalah kami berhenti kerana kepena-tan.

“Nasib baik saya bersama rakan-rakan, jika tidak mungkin saya terpaksa meminta bantuan Jabatan B0mba dan Penyel+amat untuk mengusung saya keluar dari hutan ini”

Cerita Azlan lagi, dia kemudian dibawa
ke h0spital untuk melakukan pemeri-ksaan imbasan sinar X. Hasil pemeri-ksaan mendapati buku lali retak dan tulang di bahagian belakang kakinya juga pat-ah.

Memandangkan kece-deraan dialaminya agak serius, Azlan atau nama sebenarnya, Nor Azlan Rosle Sallehudin berkata, dia memaklumkan d0ktor mencadangkan supaya menjalani pembe-dahan secepat mungkin.

“Doktor menyarankan saya memasang implan pada bahagian yang terced-era dalam masa terdekat. Jujurnya, kalau boleh saya tidak mahu sampai tahap dib-edah.

“Apapun, saya kena tunggu apa keputusan d0ktor selepas pemeri-ksaan susulan. Sepatutnya, saya akan kembali bekerja dan tujuan beriadah untuk mengembalikan stamina semula.

“Saya reda dengan apa yang terjadi. Ketika ini, saya hanya berehat sambil menonton televisyen,” ujar Azlan yang turut berkongsi keadaan terkininya dalam Instagram (IG).

 

 

 

 

Sumber:BH