Bijak kawal stres, berhenti merok0k r4hsia awet muda Rahim Maarof

Biarpun penyanyi yang popular dengan lagu Cinta Kristal, Usang, Istana Menanti, Layang-layang ini sudah mencecah umur lebih separuh abad, beliau masih kelihatan muda dan bertenaga.

Sentiasa berfikiran positif dan bijak megawal stres antara rahsia aw.et muda yang menjadi amalan penyanyi lagenda Rahim Maarof,66 sejak dulu lagi

Ujar Rahim, ” Alhamdulillah saya si.hat. Sentiasa amalkan jaga kesi.hatan mental. Stres itu biasalah semua orang akan tempuh tanpa sengaja, tapi kita kena selesaikan dengan tenang.

“Selain itu, dulu saya suka berbasikal tapi sekarang tidak lagi. Saya hanya buat senaman biasa. Ini penting untuk kesih.atan fizikal,” katanya.

Rahim Maarof juga menyatakan beliau melakukan satu perub4han yang besar dalam hidup apabila tekad untuk berhenti mer0kok.

Walaupun tidak mudah, namun usahanya berbaloi dan memberi kesan positif kepada diri.

Ujar penyanyi ini lagi, “Saya dah berhenti merokok sejak tiga tahun lalu. Dulu saya perokok tegar. Ketika main permainan playstation pun, saya boleh habiskan tiga kotak rokok.

“Sekarang saya boleh duduk sebelah orang yang menghi.sap rokok atau vape tanpa masa-lah.

“Saya berhe.nti merokok akib4t batuk ter.uk selepas satu konsert dengan Man Bai dan beberapa artis lain pada 2018. Ketika itu saya meminta rokok daripada Allahyarham Kelly. Itulah yang terakhir saya menghisap rokok,” jelas Rahim.

Mengenai aktiviti seninya pula,penyanyi ini antara artis yang menjayakan Konsert Rockestra Noltagia yang berlangsung di Panggung Anniversari, Taman Botani Perdana, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sumber: WilayahKu