Suami bu.nuh isteri terlepas tali g4ntung

Lapan tahun lalu, seorang suami, Jamaluddin Ali yang bekerja sebagai tukang masak didapati bersa.lah membu.nuh isterinya, Nurhidayah A Ghani, 29, di Kampung Petaling Bahagia, Batu 5 1/2 Jalan Puchong, pukul 9 malam, antara 15 Mei hingga 17 Mei 2013 yang membawa hukuman gantu.ng sampai m4ti.

Bagaimanapun dia bernasib baik apabila terlepas huk.uman tali gant.ung selepas
didapati membu.nuh tanpa niat.

Keputusan sebulat suara itu dibuat panel tiga hakim yang diketuai Presiden Mahka.mah Persekutuan Tan Sri Rohana Yusuf dan menggantikan kepada penj.ara maksimum 30 tahun berserta de.nda.

Semasa prosiding hakim Mohd. Zawawi berkata perkahwinan merupakan satu ikatan suci, setia dan penuh dengan kasih sayang.

“Tetapi, apabila ada yang mengkhia.nati maka timbul perasaan m4rah. Namun setiap perseliisihan ada penyelesaian” kata hakim itu.

Terdahulu peguam Athari Bahardin yang mewakiki perayu ketika berhujah, berkata dalam kes ini, perayu tidak menggunakan sebarang sen.jata atau sen.jata berbah.aya.

Kata peguam itu, tindakan pera.yu memu.kul magsa adalah kerana terte.kan dengan sikap isterinya yang sering keluar, bersuka ria dan meniggalkan anak-anak selain dikatakan mempunyai hubungan dengan lelaki lain.

Mempunyai empat orang anak berusia 10 hingga 18 tahun, pihak penda.kwaan kemudian mem0hon huku.man penj4ra selama tempoh 25 tahun diken.akan terhadap perayu.

Pihak pendak.waan menyatakan magsa mengalami 34 kesan keced.eraan akibat dipuk.ul bertvbi-tvbi dan telah memanggil 24 saksi manakala mahka.mah mendengar keterangan dua saksi pembel.aan.

Sumber:K0smo