Dis4ngka entiti, rupanya kepala anak sendiri

Keletah kanak-kanak sememangnya sukar untuk dir4mal. Ini kerana sifat ingin tahu dan mencuba mereka yang tinggi terhadap sesuatu perkara.

Seperti baru-baru ini seorang kanak-kanak perempuan di daerah Puding Wilayah Guizhou China telah mengej.utkan ibu bapanya apabila terlihat gump4lan rambut yang melekat di siling rumah mereka seolah olah seperti entiti dalam filem ser4m.

Menurut lap0ran, kanak-kanak perempuan itu telah memasukkan kepalanya di dalam lubang yang ditemui di ruang tamu rumah mereka.

Ak1batnya kepalanya tersek4t di lubang tersebut manakala rambutnya terhurai ke bawah.

Setelah beberapa lama, barulah ibu bapa kanak-kanak tersebut menyedari bahawa objek yang disagka entiti itu sebenarnya adalah kepala anak mereka lalu segera meminta pert0longan pasukan b0mba untuk mengeluarkan kepala anak mereka yang tersek4t.

Menurut mereka, lubang sebesar 8 inci itu dibuat untuk pemasangan kipas pelepas haba yang akan dipasang antara dua tingkat rumah itu.

Di dalam video berkenaan, kelihatan pasukan b0mba sedaya upaya untuk mencari kepala kanak-kanak itu kerana dilitupi dengan rambut.

Apa yang mengeriikan adalah kepala magsa ditutupi dengan rambut panjang dan tergantung secara terbalik di bahagian siling.

Situasi di tempat kejadian sedikit teg4ng dan membimb4ngkan tatkala mereka cuba untuk mengelu4rkan kepala kanak-kanak tersebut.

Pasukan b0mba juga dilihat cuba untuk meluaskan lubang tersebut bagi mengeluarkan kepala kanak-kanak itu namun tidak berjaya.

Apabila kanak-kanak terbabit meng4du kes4kitan pasukan b0mba cuba meletakkan minyak sayuran di kepalanya untuk melicinkan permukaan rambut agar mudah dikeluarkan daripada lubang tersebut.

Komander Yang Hao dari Bahagian F1re Rescue mem4klumkan kepala kanak-kanak terbabit telah trsagkut kira-kira satu jam secara terbalik sebelum dilap0rkan oleh keluarganya.

Proses menyel4mat mengambil masa selama 40 minit sebelum kanak-kanak itu berjaya dikeluarkan dan dibawa ke h0spital untuk r4watan lanjut.

Menurut ibu bapanya, kanak-kanak itu tidak mengalami sebarang kece.deraan.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen yang menonton video berkenaan turut mendoakan kesih4tan dan keselam4tan kanak-kanak tersebut.

“Hati saya berdegvp kencag ketika melihat ada rambut tergantung macam tu, tetapi sekurang-kurangnya kanak-kanak itu tidak apa-apa.”

 

 

Sumber:Y0y