Misha terkilan cadangan pihak tertentu untuk kur4ngkan aktiviti hiburan ketika negara dilanda musibah

“Setiap orang ada pendapat mereka sendiri. Saya akvr dengan hakikat itu. Bagaimanapun, kita tidak boleh p4ksa atau laksanakan apa yang mereka suarakan itu.

Itu pendapat penyanyi p0pular Misha Omar yang terk1lan dengan pandangan pihak tertentu yang menyarankan agar aktiviti hiburan dikuragkan hanya kerana negara dil4nda musibah.

Lebih membuatkan Misha atau nama sebenar, Samihah @ Aisah Omar, 39, kes4l adalah pendapat itu dikatakan disuarakan individu yang punca pendapatan adalah daripada dunia seni.

“Sebagai selebriti dan punya ramai pengikut, mereka kena ingat, apa yang disuarakan akan menjadi perh4tian peminat dan pasti akan dipersetujui mereka.

“Industri kita baru hendak bermula. Jangan bunvh jiwa atau pat4hkan semangat anak seni lain yang mahu cari rezeki,” katanya ketika ditemui pada sidang media majlis Malam Gala Amal Bunga Bunga Cinta Misha Omar anjuran The H Entertainment Sdn Bhd di ibu negara.

Misha mengulas pandangan segelintir penggiat seni yang menyarankan stesen televisyen (TV) mengur4ngkan program hiburan yang dianggap tidak tidak sensi.tif berikutan musibah banjir yang melanda negara.

Penyanyi vokal gemersik ini menambah, pihak berpandangan demikian perlu memikirkan kesan kenyataan dibuat kerana boleh mengakib4tkan periuk nasi anak seni lain terjejas.

“Apabila industri hiburan bergerak, secara tidak langsung ia akan mewujudkan banyak peluang pekerjaan kepada mereka yang berkaitan seperti pemuzik, jurusolek dan sebagainya.

“Tidak semestinya apabila kita berhibur, kita tak fikir pasal kesus.ahan yang dihadapi insan lain atau langsung tidak membantu mereka.

“Apapun, hidup mesti diteruskan,” kata penyanyi kelahiran negeri Cik Siti Wan Kembang ini.

Misha bakal membuat persembahan bersama Dafi di Hotel Royal Chulan pada Februari depan untuk yayasan keb4jikan terpilih,bagi mereka yang terkes4n dengan p4ndemik COVID-19 dan benc4na banjir,

“Selain itu sebahagian daripada hasil jualan meja akan disumb.angkan kepada Persatuan Penyanyi, Pemuzik, Penulis Lagu Tanah Air (PAPITA),” katanya.

Sumber:BH