Kejvtan Krismas: Bek4s tentera ditemui m4ti tergantung

Mungkin buntu mencari pyelesaian berkaitan mas4lah kewangan,seorang bek4s anggota tentera berpangkat sarjan ditemukan m4ti tergantvng di kipas siling rumahnya di Taman Seri Bayu Fasa 2, Sungai Lalang di sini hari ini.

M4yat lelaki keturunan Murut yang berasal dari Sabah itu ditemukan oleh isterinya terg4ntung di kipas di dalam bilik kedua rumah yang didiami bersama empat anak mereka pada pukul 6.30 pagi.

M4ngsa yang pernah bertugas di Markas 6 Briged di sini telah dit4matkan perkhidmatan enam tahun lalu kerana mas4lah d4dah dan kini bekerja sebagai pemandu lori di sebuah kedai ‘hardware.

Ketua P0lis Daerah Kuala Muda berkata, pihaknya menerima paggilan berkaitan keja4ian itu pada pukul 8 pagi.

“Semasa p0lis sampai, isteri dan anak perempuan mangsa telah menurunkannya yang menggunakan tali pinggang untuk menggantug dirinya di kipas siling rumah itu.

“Pegawai Kementerian Kesih4tan Daerah Kuala Muda yang tiba di lokasi menges4hkan mangsa telah meniggal dunia,” katanya.

Hasil temu bual dengan isterinya mendapati magsa sering merun.gut berkaitan mas4lah wang.

“Ekoran sentiasa murung, m4ngsa pernah cuba membvnuh diri sebelum ini tetapi disel4matkan oleh isteri dan anaknya. Pemer.iksaan fizikal dapati tiada kesan keced.eraan berunsur jen4yah pada tubuh magsa dan ke3s diklasifikasikan sebagai m4ti mengejvt (SDR),” katanya.

Tambahnya, may4t mangsa yang telah lengkap dua dose vaksin jenis Pfizer itu di hantar untuk bed4h sias4t di H0spital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini.

Sumber: Utusan