Isu e-bracelet Azad Jasmin selesai. Ini kenyataan dari QuickMed

Semalam, portal tempatan melap0rkan pelakon Azad Jasmin mempertik4ikan kualiti peranti penges4n digital yang dipakainya menerusi satu video yang dimvat naik di laman s0sial beliau.

Umum mengetahui Azad dan isterinya baru pulang dari mengerjakan umrah dan perlu menjalani kuarantin wajib serta memakai gelang penges4n perge.rakan sebagai langkah berjaga-jaga.

Bagaimanapun peranti yang dipakai oleh pelakon itu didapati tert4nggal kurang dari temp0h 24 jam dan ini tentunya akan menyeb4bkan tempoh ku4rantin yang dijalankan tidak lagi efektif.

Platform pengurusan penjagaan kesih-atan digital, QuickMed dalam satu kenyataan hari ini menyatakan mereka sudah menghantar juruteknik bagi menyele.saikan segera isu itu selain kes4l dengan ins1den berkenaan dan menges4hkan e-bracelet yang terjej4s itu sudah beroperasi semula seperti biasa.

QuickMed adalah penjagaan Kesih-atan digital Edgenta NXT Sdn Bhd iaitu anak syarikat UEM Edgenta Berhad di bawah bahagian Healthcare Solutions yang dilantik untuk memasang Sistem Pengurusan Kuarantin Rumah (HQMS) kepada pengembara tiba dari negara berisik0 tinggi dan juga k3s positif sudah dinilai Pusat Pen1laian Covid-19 (CAC)

QuickMed turut memaklumkan HQMS dilengkapi dengan teknologi Global Positioning System (GPS) digunakan untuk pem4ntauan secara real-time terhadap individu yang menjalani perint4h peng4wasan dan pemerh4tian kuarantin di rumah seperti disyaratkan oleh Kementerian Kesih-atan (KKM).

Menurut QuickMed, sejak HQMS digunakan bermula 8 Disember lalu, hanya 25 ins.iden memerlukan bantuan lanjut dengan pembet.ulan segera telah dilaksanakan oleh pasukan teknikal mereka.

Justeru, QuickMed memberi j4minan kepada orang ramai bahawa pasukan operasi mereka bersedia membantu sekiranya isu sedemikian berulang.

“Pengguna yang dilengkapi dengan e-Bracelet boleh menghubungi 03-3000 8856 atau e-mel support@quickmed.care sekiranya mereka menghadapi sebarang mas4lah,” menurut kenyataan itu.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari www.quickmed.care.

 

 

Sumber:HM