Ali Puteh ded4h banyak kali ke balai berhubung k3s Abam

Walaupun sudah hampir dua tahun pelawak Abam Bocey meniggal dunia, namun adik Allahy4rham yang juga seorang pelawak,iaitu Ali dari kumpulan Puteh masih dihujani pelbagai t0hmahan dari netizen berhubung isu harta Abam termasuk yang menggelarnya sebagai si pemakan harta anak yatim dan makan harta arwah abang.

Dalam satu hantaran terbarunya di Instagram ,Ali berkata masih ada netizen yang sering memberikan k0men negatif terhadap dirinya di laman media s0sial.

“Mana mereka tahu saya guna duit arwah? Saya tak t1pu, memang saya cari individu yang lemp4rkan f1tnah itu. Saya berjaya dapat nombor telefonnya dan apabila dihubungi , tiba-tiba dia kata nombor telefon itu untuk urusan bisnes dan milik saudaranya.

Bila saya tek4nkan untuk berjumpa, seolah-olah berdalih. Saya tak minta banyak, cuma nak minta orang yang lemp4r f1tnah sebegini sertakan bukti, kalau betul apa yang mereka tu.duh itulah.

Dise4abkan saya tahu diri tak bers4lah, maka tiada mas4lah bersemuka dengan orang macam ini,” katanya.

Beliau pernah memberi amaran berikut: “Bila ajak bersemuka, minta bukti. Bila saya nak s4man, eh, tiba-tiba macam-macam al4san dan cerita sed1h keluar.

Akaun media s0sial kena sab0tajlah, digo0damlah, dia orang sus4hlah, stres akibat Perintah Kaw4lan Pergerakan (PKP), meng4rut!

Semasa mereka menulis dan menyeba-rkannya, tak pula fikir semua itu? Kalau artis lain bolehlah mereka buat macam itu sebab ada yang jenis tak baca k0men dan tak kisah. Maaf, saya artis yang baca k0men dan akan cari setiap orang yang cuba mencipta mas4lah dengan saya. Jadi jangan cuba-cuba tabur fitnah tak ber4sas”, tegas Ali.

Hantaran di Instagram itu turut berserta kapsyen:”Bukan nak riak takbur, bukan nak berga.duh atau sebagainya. Cuma nak jumpa dan berborak. Jngan k0men-k0men tak sedap.
Sebab dah banyak kali ke balai jumpa netizen pasal kees ni. Bila depan p0lis semua comel-comel belaka macam anak kucing. Masa komen mcm tiger, bila jumpa semua macam baby, ala-ala comel”.

Ali Puteh turut memberi peringatan kepada netizen, beliau bukan hendak berg4duh, cuma selesa apabila bercakap secara berdepan.

“Harap mana yang saya pernah jumpa di balai tu munculkan diri k0men okey. Ada video semua cuma tak nak seb4rkan malu kat netizen-netizen yang saya jumpa macam kucing tu.

“Cuma pesan berpada-padalah bila k0men. Nak kepastian, tetapkan tempat, kita kopi-kopi (berdepan),” katanya.

Sumber:Utus4n