Tok Ram ded4h salah pilih lagu punca Aweera tew4s GV8, ini jawab balas Aweera

2 hari sebelum konsert akhir pertandingan nyanyian realiti p0pular Gegar Vaganza 8 bermula, juri tetap pertandingan itu, Dato Ramli Ms atau lebih dikenali dengan panggilan Tok Ram ada melontarkan pendapat peribadinya bahawa Aweera mampu “memij4k” peserta lain seolah membayangkan Aweera antara calon favourite beliau untuk bergelar juara.

Bagaimanapun ramai yang terkejut apabila Aweera hanya mampu berada di tempat terakhir usai pertandingan konsert.

Ini sekaligus menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan peminat Aweera. Tidak berdiam diri, Tokram kemudian tampil menjelaskan, kek4lahan Aweera sebenarnya banyak berpu-nca daripada pemilihan lagu yang tidak tepat.

“Nombor satu pemilihan lagu salah. Lagu duet tu lagu perempuan.

“Kalau pada saya if lagu untuk minggu berikutnya keluar, saya tak tahu dan bila dah keluar dah tak boleh buat apa-apa.

“Jadi bila rakan duet perempuan akan ada masalah besar range, sebab lagu tu lagu perempuan, kalau dia nyanyi dengan lelaki ok.

“That song bukan dia execute very well,” katanya.

Tambahnya, persembahan solo dan pusingan ‘battle’ Aweera juga agak kurang memuaskan.

“Dengan jiwa rock masuk dalam balad, salah rumah la pada saya.

“Lagu Beggin so so. Rap pula, other people better than him,” ulas Tok Ram selaku ketua juri.

Mendapatkan k0men dari Aweera sendiri, menurut anak kelahiran Perlis ini, dia langsung tidak berasa hati dengan k0men yang diberi oleh Tok Ram malah dia juga akvr dia berada di tempat terak-hir.

Malah Aweera meluahkan rasa syukur dan berbesar hati kerana berjaya melangkah ke peringkat akhir walaupun bukan berada di Top3.

Ketika ditanya apa perasaan berada di tempat terakhir sedangkan sebelum itu dia bergelar juara ketika konsert semi final,menurut Aweera ‘Journey Begin After Competion’.

Aweera turut mem0hon maaf kerana tidak dapat membuat persembahan terbaik ketika menyanyikan lagu rap bersama Aliff Aziz, ulas Aweera,

“Im a rocker not a rapper”

Sumber : Awa4tttSyeikhh Network