Fasha Sandha luah kesal ‘dipulau’ akib4t Covid19

Baru-baru ini, dua orang anak kepada aktres Fasha Sandha iaitu Putra Rayfal dan Putri Jemyma terp4ksa dikuar-antin selama 10 hari berikutan rakan sekolah mereka dijagkiti Covid 19.

Bagaimanapun aktres tersebut melu4hkan rasa terkilannya kerana selepas perkara malag itu menimpa keluarganya , barulah dia mengetahui siapakah rakan sebenarnya.

“Bila waktu sukar berlaku, baru kita tahu siapakah kawan yang betul-betul kawan.” demikian getus aktres berikut di laman Instagramnya.

Kata pelakon berusia 37 tahun itu, sepanjang anaknya menjalani kuarantin, dia dapat melihat dengan jelas siapa yang tidak peduli malah tak-ut dengan mereka.

“Barulah tahu siapa yang langsung tak peduli, selalu singgah depan rumah tanya khabar. Siapa yang tak-ut dengan kita.

“Lebih mengej-utkan, yang rapat itulah yang tak peduli dan takut dengan kita. Tanya khabar pun tak,” tulisnya lagi.

Fasha turut memu-at naik sebuah video memaparkan kedua-dua anaknya itu keluar rumah selepas selesai menjalani kuara-ntin selama 10 hari.

Dalam video tersebut, Rayfal dan Jemyma teruja dapat bertemu rakan-rakannya yang dari jauh sudah kelihatan berkejaran bagi mendapatkan mereka.

Paling menyentuh hati adalah tindakan salah seorang rakan baik Jemyma yang datang memeluknya untuk melepaskan rindu selepas 10 hari tidak dapat bertemu dan bermain bersama-sama.

Ujar Fasha, dia berterima kasih kepada rakan-rakan anaknya kerana mereka tidak pernah lupa bertanya khabar Rayfal dan Jemyma setiap hari.

“Terima kasih Chanela, Elsa, Erisa dan Nurin. Saya sayang keempat-empat kamu lebih banyak sekarang.

“Setiap hari lalu tanya khabar, tanya bila mereka boleh keluar bermain sama. Tanya sih-at ke tak, tersentuh hati ibu,” tulisnya sambil mengakui sebak sehingga mena-ngis selepas melihat babak berpelukan Jemyma dan rakannya.

Dalam pada itu berkongsi keadaan terkini kedua-dua anaknya, Fasha memak-lumkan bahawa mereka sudah sih-at dan negatif Covid-19.

“Kepada yang bertanya, ya, anak-anak saya kuarantin selepas salah seorang budak dari sekolah positif Covid-19.

“Alhamdulillah, anak-anak saya sihat, negatif dan habis kuarantin. Syukur alhamdulillah,” katanya lagi.

Beberapa hari lalu, pelakon drama Khilaf Asmara itu ada mem-uat naik hantaran dalam Instagram menunjukkan dia dan keluarganya melakukan u-jian calitan PCR di kediaman mereka.

 

Sumber:K! Online