Fify Azmi k0ngsi pengalaman terperagkap di pulau ketika dilanda ribut

Pelakon yang sedang meningkat naik, Fify Azmi berkogsi pengalaman selepas resort tempatnya menginap di Pulau Perhentian, Terengganu dilanda ribut dan angin kencang berterusan baru-baru ini.

Menurut Fify, dia bersama pelakon Nafiez Zaidi ke pulau tersebut atas jemputan dari sebuah resort untuk ulasan berbayar bermula dari 24 Februari dan mereka dijadualkan untuk berada di sana selama 5 hari.

“Kami sampai di Pulau Perhentian pada 24 Februari lalu dan sepatutnya pulang semalam. Tapi disebabkan ribut melanda tempat kami tinggal dan kawasan sekitar, Jabatan Laut Malaysia beritahu bot masih tidak dibenarkan untuk ke jeti Besut.

“Empat hari berturut-turut hujan lebat turun tapi paling tervk pada hari Jumaat dan Sabtu apabila tempat kami tiggal dib4dai ribut. Jujur semasa kejadian, saya rasa ny4wa bagaikan di hujung tanduk, red4 sahaja apa akan berlaku ketika itu.

“Bayangkan hujan lebat sepanjang hari dengan angin kenc4ng. Memang satu aktiviti outdoor (luar) pun kami dan pengunjung lain tak dapat lakukan. Tapi alhamdulillah hari ini bila cuaca dah okey, barulah bot dibenarkan untuk ke jeti,” katanya lagi seperti dilap0rkan Kosm0 online.

Pelakon drama Ratu Tenpin itu bagaimanapun bersyukur kerana resort penginapananya sedikit terlindung daripada laluan ribut yang tervk melanda kawasan Long Beach di pulau Perhentian Kecil.

“Alhamdulillah tempat kami tinggal tiada kejadian bvruk kecuali angin kuat menyebabkan ombak kuat dan kami terk4ndas tak boleh keluar dari kawasan tersebut.

“Bukan kami selaku orang luar je terke-jut, orang tempatan dan penduduk asal pun terkejut dengan kejadian ini kerana sepatutnya hujung Februari sudah tiada ribut. Mungkin benda dah nak berlaku, syukur tiada kemal4ngan jiwa dalam kalangan 400 orang pengnjung yang terkandas ketika itu,” katanya lagi.

Pada masa sama, Fify atau nama sebenarnya Nur Afiqah Mohamed Azmi, 32, turut menasih4tkan sesiapa sahaja yang berhasrat bercuti ke kawasan pulau terutama di sebelah Pantai Timur agar men4ngguhkan terlebih dahulu kerana keadaan cuaca masih tidak menentu.

Sumber:K! online