“Biarlah dia nak buat apa, tidak ada kes4n pada saya”- Abang Viva

Selepas diangkat sebagai “Hero Banjir” dan p0pularitinya mel0njak naik, Azwan Omar,30, atau lebih dikenali sebagai Abang Viva tidak lep4s dari menjadi perh4tian sc4mmer.

Baru-baru ini, sekali lagi sebuah ak4un Faceb0ok wujud menggunakan gambar dan dan identitinya dipercayai bagi memperd-aya orang ramai dengan meminta sumbangan wang kononnya bagi misi ba-ntuan menyel4matkan m4ngsa banjir ke Terengganu.

Perkara tersebut dim4klumkan oleh rakan beliau sendiri namun buat Abang Viva dia tidak terkejvt dengan berita tersebut.

“Biarlah dia nak buat apa. Itu antara dia dengan tuhan,” ulas Azwan, ringkas.

“Perkara ini macam dah biasa, awal dulu ada yang buat akaun p4lsu sebegini. Biarlah… tidak ada kes4n pun pada saya,” katanya dihubungi.

Ditanya sama ada hal itu menjej4skan reputasinya, Azwan berkata, dia lebih menumpukan kepada usahanya memb4ntu m4ngsa banjir di negeri terjej4s.

Katanya, dia juga tidak bercadang untuk membuat lap0ran p0lis berhubung perkara itu.

“Imej ini tidak ke manapun, biarlah… itu antara dia dengan tuhan,” katanya..

Kewujudan akaun Faceb0ok p4lsu itu dikes4n malam tadi menerusi perk0ngsian netizen yang meminta orang ramai berhati-hati.

Sem4kan mendapati akaun itu menggunakan nama dan gambar seperti akaun sebenar, namun ejaan nama Azwan berbeza.

Bagaimanapun, ia dipercayai sudah ditutup apabila netizen menyed4ri ia akaun p4lsu dan meminta orang ramai berhati-hati.

Sementara itu, Azwan menerusi perk0ngsian langsung di Facebooknya mem4klumkan dia kini bersama rakan berada di Terengganu bagi misi menyel4mat m4ngsa banjir.

 

 

Sumber:HM