Pengalaman buat Josiah berhati-hati k0ngsi gambar anak di media s0sial

Pengalaman membuatkan pelakon kacak kelahiran Kingsville, Texas, Amerika Syarikat, Josiah Hogan, 35, kini lebih mementingkan nilai bayaran setelah 12 tahun bergelar anak seni.

Bukan lagi mengejar populariti,Josiah tidak kisah sekiranya wajahnya jarang menghiasi slot perdana di kaca televisyen (TV), asalkan tawaran kerja tidak pernah pvtus.

Ditemui pada majlis tayangan filem The Dissaperance of Irdina Adhwa arahan Kyle A Halim, Josiah berkata, ramai pelakon baharu tumbuh bak cendawan selepas hujan, namun, dirinya bersyukur kerjaya lakonannya belum terje-jas.

Malah, Josiah atau nama sebenarnya, Josiah Padilla Hogan berbesar hati apabila masih menjadi pilihan penerbit dan pengarah hingga saat ini.

Namun, Josiah tidak men-afikan, wajahnya lebih banyak muncul dalam drama terbitan RTM hingga disangka lagi tidak aktif dalam dunia lakonan.

“Selepas 12 tahun membina nama sebagai pelakon, saya kini lebih mengutamakan produksi yang menawarkan upah lebih tinggi. Biarlah wajah tidak kelihatan di stesen TV, asalkan masih ada penerbit sudi mengambil saya berlakon.

“Ada masanya saya terke-jut kerana bayaran diberi memuaskan. Jika diukur jumlah pengikut dalam laman s0sial dan populariti, siapalah saya.

“Alhamdulillah, masih ada penerbit yang masih mempercayai bakat saya. Biasanya, jika dua tawaran datang serentak, antara watak sampingan dan utama, tentunya saya akan memilih watak utama kerana bayarannya lebih tinggi.

“Apa yang membuatkan saya terkejut, harga ditawarkan lebih tinggi daripada apa yang diminta,” katanya lagi.

Josiah atau nama Islamnya, Mohamad Musleh berkata, dia bersyukur tidak terk-esan sepanjang Perint4h Kaw4lan Pergerakan (PKP) dan Pelan Pem-ulihan Negara (PPN) dilaksanakan.

Malah, kata pelakon berd4rah Mexico itu lagi, ia lebih membuatkannya tambah bersyukur masih banyak tawaran watak utama.

“Alhamdulillah, selalunya saya selesai menjalani penggambaran setiap kali PKP dan PPN. Jadi, dapatlah saya menampung keperluan saya dan keluarga.

Menyentuh kehidupan peribadi, Josiah yang memiliki satu cahaya mata lelaki dan tiga perempuan yang berusia antara 2 hingga 16 tahun mended-ahkannya,dia tidak suka terlalu berk0ngsi foto anak-anaknya dalam laman Instagram.

Katanya, dia berbuat demikian bagi menjaga keselam-atan anak-anak, lebih lagi, tiga cahaya matanya perempuan. Justeru, ia bagi mengelakkan mereka menjadi m4ngsa ped0filia.

“Saya jarang berk0ngsi gambar anak-anak dalam media s0sial. Ini kerana saya tidak mahu gambar mereka diambil oleh ped0filia dan diletakkan pada laman web yang tidak sepatutnya seperti dih4dapi seorang rakan artis, tidak lama dulu.

“Saya akui memang tak-ut dan sangat berhati-hati dalam perkara ini. Sebab itu, saya hanya memvat naik gambar mereka sekali sekala sahaja,” katanya.

Josiah berkahwin kali kedua dengan Noor Hidayah Nordin pada 25 Mei 2013. Dia dikurniakan seorang cahaya mata lelaki melalui perkahwinan pertamanya.

Josiah mula mencipta nama apabila membintangi drama biopik Natrah pada 2010. Dia juga banyak mmbintangi drama rantaian popular seperti Cinta Jangan Pergi, Kata Hati, Mimpi Sabrina, Adellea Sofea dan banyak lagi.

Pada 2016, Josiah pernah dit1pu sebuah syarikat penerbitan Hollywood yang membuatkan impiannya melebarkan lakonan ke Amerika Syarikat tidak menjadi kenyataan.

 

Sumber:BH