Lufya cedera ketika pertahan anak

Dalam pos terkininya di Instagram, pelakon Lufya Omar memuatnaik status keadaannya selepas diced-erakan oleh lelaki yang cuba menculik anak perempuannya.

Situasi mencemaskan itu  berlaku pada waktu petang di sebuah taman permainan di Kota Damansara.

Lelaki berkenaan telah menggunakan sebatang kayu untuk memukul dan menced-erakan Lufya di kepala dan badan selepas cubaannya untuk mencvlik anak pelakon itu g4gal.

“Seorang lelaki Melayu yang bersifat dayus telah memukul saya menggunakan batang kayu di kepala, badan serta menyebabkan kecerderaan pada wajah dan badan saya,” kongsinya.

Bagaimanapun Lufya, 37, bersyukur dirinya selamat daripada seragan tersebut dan paling penting anaknya berada dalam keadaan baik.

“Alhamdulillah anak selamat dan saya pun selamat. Im a fighter!,” katanya.

Sementara itu, menerusi perkongsian sama, Lufya turut menggesa para wanita untuk mempersiapkan diri dengan ilmu seni mempertahankan diri agar dapat melindungi kesela-matan diri dan keluarga apabila berlaku situasi cemas.

“Ikutkan orang yang menyerang itu lelaki yang agak besar dan kuat. Dengan izin Allah saya dapat melawan dan menyelamatkan anak saya.

“Syukur Alhamdulillah… Moral of the story is we must always stay alert. Kita tak tahu orang zaman sekarang ini sanggup buat perkara-perkara yang ke-ji.

“Manusia makin tiada kemanusiaan. Doakan kesem-buhan dan keselam-atan kami ya,” tulisnya.

 

 

 

 

 

 

Sumber:IG