Terbabit kemalangan, suami isteri lari tiggalkan mayat anak

Kej4m!Pasangan suami isteri nekad meniggalkan mayat anak mereka selepas mereka terbabit dalam satu kemala-ngan di Jalan Sungai Kelamah-Jelai-Gemas, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 11.30 malam itu, pasangan berusia lingkungan 20an dan 30an itu saggup melarikan diri dengan menaiki sebuah pacuan empat roda jenis Toyota Hilux, difahamkan milik seorang pengguna jalan raya yang telah berhenti untuk memberikan bantuan awal kepada magsa yang terlibat kemalangan.

Ketua P0lis Daerah Tampin, Superintendan Anuwal Ab Wahab berkata, kemalagan tersebut berlaku ketika pasangan terbabit bersama seorang anak berusia dua tahun dalam perjalanan dari Felda Jelai ke Felda Bukit Jalor.

Sebaik tiba di lokasi kejadian katanya, sus-pek lelaki yang memandu kenderaan jenis Proton Iswara Aeroback itu cuba memotog sebuah lori sebelum gagal mengawal kenderaan lalu terbabas ke kanan jalan.

“Kenderaan tersebut telah berpusing beberapa kali sebelum bergesel dengan sebuah lori. Akibat kemalagan tersebut, kedua-dua penumpang kereta telah tercampak keluar.

““Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun telah tercampak di tengah-tengah jalan raya telah digilis oleh sebuah kenderaan yang tidak dapat dikenal pasti,”katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mengulas lanjut Anuwal berkata, pasangan terbabit berjaya ditahan di rumah mereka di Felda Bukit Jalor dan pemerik-saan lanjut ke atas kenderaan yang dipandu lelaki berkenaan telah menemui dad+ah.

Jelas beliau, pihaknya telah membuka tiga kertas sias-atan iaitu di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, Seksyen 379A Kanun Kese-ksaan dan Seksyen 39A(1) Akta D4dah Berb4haya (ADB) 1985.

Sumber:K! Online