Suami isteri m4ti dibvnuh, polis buru adik mangsa

Sepasang suami isteri ditemui sudah tidak bernyawa oleh ahli keluarga, dipercayai dib-unuh di kediaman mereka di Taman Bercham Aman di sini pagi tadi.

Mangsa Ng Chun Hon, 64, dan isterinya Ooi Tin Lu, 59, ditemukan meniggal dunia dalam keadaan berlumuran d4rah.

Menurut Ketua P0lis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Yahaya Hassan, berkata abang mangsa lelaki hadir di Balai P0lis Bercham pada jam 8.50 pagi memaklumkan kejadian sebelum anggota bergegas ke lokasi.

Yahaya berkata kedua-dua magsa ditemukan di ruang tamu dengan lelaki dalam keadaan tertiarap manakala wanita tersandar pada dinding dan mereka dis4hkan sudah meniggal dunia.

Sia-satan polis mendapati kedua-dua mangsa m4ut akibat ced-era p4rah di kepala kerana senjata tajam dan objek tumpul.

“Polis masih menjalankan sia-satan untuk mengenal pasti punca kem4tian. Kita percaya mangsa meningal dunia malam tadi. Hingga kini kita masih belum menemui senjata digunakan suspek.

Ibu magsa lelaki berusia 90 tahun yang uzur dan berkerusi roda turut berada di rumah berkenaan ketika kejadian dan menga-ku ada terdengar pergad-uhan.

Susulan itu juga, polis kini memburu suspek yang juga adik kepada mangsa lelaki yang maut. Suspek, Ng Chun Ming, 61, adalah ahli keluarga kepada mangsa sudah menghilagkan diri bersama kenderaan jenis Proton Saga milik si m4ti wanita.

“Kita berharap orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai suspek dapat berhubung terus dengan balai p0lis berhampiran untuk membantu siasa-tan,” katanya.

Sumber:BH