Sarah Amanda ‘copy paste’ Azura Abd Karim

Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

Anak gadis kepada bekas penyampai berita TV3 tersohor era 90-an, Azura Abdul Karim ini memang cantik manis orangnya.

Bukan sahaja cantik, malah Sarah atau nama penuhnya Sarah Amanda binti Sahrudin juga cemerlang dalam bidang akademik.

Sarah Amanda atau mesra disapa sebagai Yaya, berkelulusan Bacelor Kewangan dan Perakaunan dari University of West England.

Namanya pernah menjadi tular sehingga menjadi bualan warga maya di atas kejayaannya menamatkan pengajian yang singkat dalam tempoh 2 tahun sahaja.

Tidak dinafikan, Yaya seorang anak muda yang pandai berdikari selain ramah dan penyayang.

Di akaun Instagram, Azura berkongsi ucapan serta keistimewaan yang dimiliki oleh anak gadis kesayangannya itu sempena ulang tahun kelahiran yang ke-25.

Anak perempuan pertama saya berumur 25 tahun. Sekadar berkongsi beberapa fakta tentang diirinya. Dia suka seni. Dia penggemar kopi. Dia sukakan bunga segar dan sangat teruja apabila menerimanya.

Akhir sekali, dia seorang yang berjiwa besar dan pemurah. Semoga Allah Azzawajalla mengabulkan hajat dan doa mu. Jangan pernah berpu.tus asa walau merasakan alam semesta berpaling dari mu. Kami sentiasa berada di belakang mu. Teruskan menikmati hidup ini. Sanah helwah princess @_sarahamanda

Love
Mommy

Sementara itu, Yaya menyifatkan ibunya telah banyak berkorban untuk mereka sekeluarga dan dialah ibu yang terbaik.

“Kalau nak disenaraikan setiap pengorbanan ibu dari segi masa, wang dan kesih-atannya terhadap anak-anak memang tak ternilai.

Ibu dah buat yang terbaik dan lebih dari cukup. Ibu sentiasa dahulukan anak-anak berbanding dirinya sendiri.

“Sebab itulah saya berusaha bersungguh-sungguh. Kejayaan saya tak setanding dengan pengorbanan ibu selama ini. Ibu selalu ingatkan saya sentiasa kuat walau apa jua dugaan yang datang. Saya dididik untuk berfikir di luar kotak.

Kata ibu, ‘the sky is the limit’ and not just to make my parents proud but to make myself proud too and to prove myself that I can actually do the things that I thought I couldn’t.

“Pesan ibu, jangan lupa asal usul dan jaga solat sentiasa menjadi pegangan saya. Semua rezeki datang daripada Allah SWT. Kita cuma merancang tapi Dia menentukan.

Antara superpower ibu ialah kemampuannya menguruskan kerjaya dan keluarga. Penat macam mana pun ibu tak pernah tunjuk depan anak-anak. Setiap kali balik kerja ibu sentiasa buat kami sekeluarga gembira. She is the real definition of wonder woman! Wanita inspirasi, cekal dan berdikari.

“Ramai yang kata saya beruntung kerana bergelar anak kepada selebriti popular.

Sejujurnya saya tak pernah pun ‘berlagak’ dengan status ibu sebagai public figure sebaliknya bangga bergelar anak kepada seorang wanita hebat. I could never be as beautiful and as strong as my mom. She really is a superwoman!

“Sejujurnya ibu memiliki kecantikan asli dan tak suka bersolek tebal-tebal. Ibu lebih gemar berbelanja untuk produk-produk penjagaan kulit yang bagus dan berkualiti.

“Petua mudah ibu ialah sentiasa fikir hal-hal yang positif. Jangan terlalu stres nanti cepat nampak tua,” kongsi Yaya.

Selain fokus kepada keluarga, Azura juga turut mengusahakan bisnes miliknya iaitu decoupage gifts @decopatchtiffin by Azura Abdul Karim.

 

 

 

 

Sumber:N0na