Pengalaman sebenar si kaki selfie bila terkena penyaakit ain

Zaman sekarang zaman media s0sial. Cakap saja, Instagram, Facebook mahupun Twitter semua boleh dimuat turun ke telefon bimbit begitu saja.

Dan kita mempunyai keb3basan untuk berkongsi sebarang gambar kegemaran di media-media so0sial tersebut tanpa mengira masa.

Namun dalam kegembiraan kita berkongsi pelbagai aktiviti di laman maya tersebut, kita mungkin terlepas pandang mengenai satu perkara iaitu ‘ain mata.

Pengalaman mengenai ‘ain mata ini dikongsikan sendiri oleh seorang gadis di Twitter sehingga mendapat perhatian ramai .

Seperti orang lain, dia bukan saja ber-selfie, malah dia juga rajin memuat naik gambarnya ke media s0sial untuk dikongsikan kepada umum. Namun tanpa disedari, perbuatan tersebut akhirnya ‘memakan diri’nya secara perlahan-lahan.

Selepas badannya selalu s4kit dan naik bintik -bintik merah,pembantu rumahnya memberitahu yang dia terken4 buatan orang.

Bagi mendapatkan kepastian lanjut gadis ini akhirnya mendapatkan  pandangan dan rawaatan dari seorang Ustazah.

Setelah pulih, ustazah berkenaan berpesan agar gadis ini mengurangkan kekerapan berkongsi gambar ke media s0sial sebelum menyebut lanjut tentang masalah ‘ain.

Rupa-rupanya pandangan orang ramai terhadap gambar yang dikongsikan ke alam maya  telah menyumbang kepada masalah kesihatan gadis tadi.

Dia bagaimanapun tidak berniat untuk menghalang orang lain daripada terus berkongsi gambar ke media s0sial, namun kejadin yang menimpa nya telah membuka mata gadis ini tentang kesan-kesan s3rius apabila terkena ‘ain.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: erinsakura