Setahun menghilag, Karl Shafek rupanya disantau!

Setelah lama meghilag,pengacara dan pelakon Karl Shafek akhirnya muncul kembali dan mende-dahkan punca dia meghilag setahun lalu.

Karl berkata dia mengalami kemvrungan dan disebabkan itu dia mula menyendiri dan tidak lagi keluar bekerja seperti biasa.

Menurut Karl lagi, bulan lepas genap setahun dia bertar-ung dengan masa-lah kemurvngan yang banyak memberikan kesan burvk kepada dirinya.

Kesan bu-ruk itu ialah dia tidak lagi berminat untuk bekerja kerana ruang lingkup pekerjaannya banyak melibatkan pergaulan dan perbincangan yang melet-ihkan yang memerlukan dia menjadi seorang yang kreatif.

“Alhamdulillah, saya banyak mengenali siapa yang layak di anggap kawan sejati ketika susah senang dan saya juga bersyukur kerana masih dikelilingi keluarga dan sahabat yang sentiasa mahukan saya bangkit kembali. You know who you are. Yang masih bersama saya hingga sekarang.

“Jika sebelum ini banyak perkara yang secara mudahnya akan membuatkan anxi3ty, str3s dan emosi saya berc3laru. Terlalu banyak perkara di luar sedar juga turut terjadi. Saya menjadi terlalu fragile sehinggakan mendapat tahu tentang orang lain membun-uh pun selalu mempeng-aruhi saya. Bukan sekali, tapi sehinggakan berkali-kali saya dikejarkan ke h0spital,” katanya lagi.

Semua perkara tersebut dijelaskan oleh Karl menerusi hantaran terbaru di laman Instagramnya,yang mana Karl memuat naik video rakaman sebuah program yang menjemputnya sebagai tetamu.

Dalam pada itu, Karl turut sempat mende-dahkan punca kemurvngannya. Semua bermula dari perniagaannya dit-ipu dan yang lebih ter-uk lagi dia telah disantau.

“Punca sebenarnya juga banyak. Perniagaan saya diti-pu, disantau (saya tak pernah cerita hal ini ) sehingga saya sa-kit tak boleh bangun dari katil berbulan-bulan lalu banyak perancangan perniagaan tak menjadi mungkin antara faktor utamanya.

“Saya masih ingat diketawakan dan dipermainkan orang yang saya anggap sahabat bila mengatahui saya tak sihat. Tak apalah. Allah SWT saja yang membalasnya,” ceritanya.

Kini, Karl bersyukur dia sudah mula pulih selepas menjalani raw-atan.

Dia juga bersyukur kerana selama tempoh tersebut dia dikelilingi keluarga dan sahabat yang membantunya untuk bangkit kembali.

“Setahun menjalani rawa-tan, saya boleh kata saya semakin okay tetapi masih belum 100 peratus seperti dulu. Kualiti hidup saya juga berubah tapi saya reda. Mungkin ini perancangan Allah SWT untuk saya. Saya cuma follow the flow.

“Saya doakan sesiapa yang mengalami masa-lah seperti saya supaya cepat sembuh dan jangan ada rasa malu untuk meminta bantuan orang sekeliling. Jika anda perasan perubahan pada rakan atau ahli keluarga juga, tolonglah cepat berikan pertolongan. Kalau mahu pendapat just DM me anytime.

Insyaallah saya cuba bantu. Bukan nak jadi hero, tapi saya tau s3ksa depr-esi itu,” katanya lagi.

Sekadar info, Karl pernah menjadi salah seorang peserta rancangan Masterchef Selebriti Malaysia yang turut disertai oleh Datuk Fazley Yaakob, dan Raja Azmi.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Gempak