Suspek mengaku buag barang peribadi Allahyarham Siti Nur Surya ke dalam sungai

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud melap0rkan hasil soal sia-sat terhadap suspek remaja perempuan berusia 19 tahun yang menghadapi tudvhan membu-nuh Siti Nur Surya Ismail mengaku telah membuag beberapa barangan yang diambil dari rumah magsa ke dalam sebatang sungai di Telemong di sini.

“Antara barangan dari rumah mangsa yang masih hilag dan dipercayai dibuag ke dalam sungai itu ialah sebuah beg yang mengandungi dokumen peribadi magsa.

“Sehubungan itu, seramai sembilan anggota Pasukan P0lis Marin Wilayah Tiga telah dikerah untuk mencari bahan bukti tersebut mulai semalam,” katanya seperti yang dipetik.

Pada 2 November lalu negara digem-parkan dengan berita penemuan may-at Siti Nur Surya yang ditemukan dalam keadaan meniarap di ruang tamu rumahnya di Kampung Lubuk Batu, Telemong di sini oleh adik bongsunya yang pulang dari sekolah pada pukul 2.30 petang.

Sehubungan itu suspek yang juga rakan baik mangsa kemudiannya telah dita-han ketika memberi keterangan di Balai P0lis Telemong di sini pada keesokan hari setelah mendapati kenyataan dari suspek mera-gukan.

Majistr3t Engku Nurul Ain Engku Muda telah membenarkan pelajar tingkatan enam tersebut dire-man selama 14 hari sehingga Isnin depan bagi membantu sia-satan. 

 

 

 

 

 

Sumber:Kosmo